Saturday 15 March 2025

Saturday 15 March 2025

Share

La feminització de la pobresa, tema del IV Concurs de Clipmetratges de Mans Unides

 

En la  IV edición del Concurs de Clipmetrages de Mans Unides cal destacar tant l’interès pel tractament de la perspectiva del gènere en la pobressa, com per la quantitat de dones joves participants, que van superar en nombre als nois participants.  Entre els videos guanyadors, que representaran a Catalunya al concurs estatal que es celebrarà a Madrid el 11 de maig, destaca també el curt: “Lluita”d’ una noia, Adriana Cuenca. El lliurament de premis va tenir lloc al Caixa Forum, el dimarts 16 d’abril.

El lema del concurs d’aquesta edició era “Dient NO a la Pobressa”, i es podien presentar vídeos en tres apartats: Fam i Pobresa, Pobresa i Drets Humans i Feminització de la pobressa. El concurs va començar el 17 d’octubre, Día Internacional per a la Erradicació de la Pobressa, i va concloure el 17 de març de 2013.

L’auditori del CaixaForum de Barcelona es va omplir de gom a gom en la festa de lliurament, de joves participants d’escoles, d’amics i amigues de concursants, i dels seus familiars. Cal tenir en compte que en aquesta edicó hi ha hagut escoles que han presentat fins a 33 vídeos. Els guanyadors a nivell escolar, va ser la la trilogia: “Per què tots tenim dret a una vida digna” del Col·legi Padre Damián-Sagrat Cor de Barcelona, presentada per diferents grups de noies i de nois, i el clipmetratge Lluita! De l’Escola Pia Santa Anna de Mataró. Aquest clipmetratge dirigit per: Adriana Cuenca, amb la ajuda de Patrícia de Vicente i Carla Calvo, fou realitzat com una feina des de la matèria de Cultura Audiovisual de 2ón de Batxillerat a l’Escola Pia Santa Anna de Mataró. Aquest treball audivisual parla de la necessitat de verbalitzar la lluita que fan les dones en el seu dia a dia per reclamar els seus drets.

L’acte final del concurs de clipmetratges, presentat pel periodista radiofònic, Pepe Nieves, comptà amb el ritme musical del grup Jules i amb magnífiques intervencions, de  la presidenta de Mans Unides a Barcelona, Rosa Pradas, el president de ‘Justícia i Pau’ i economista expert en relacions nord-sud, Arcadi Oliveres(*), el director de ‘Polseres Vermelles’, Pau Freixas, i el documentalista, Josep Lluís Penadès.

La pujada a l’escenari pel lliurament de premis de l’actriu de ‘Polseres Vermelles‘, Laia Costa, que encarna el paper de Rym en la sèrie, va despertat un clamor entre el públic, la majoria “fans” seus, eeren gent jove de diferents escoles participants de Barcelona i altres llocs de Catalunya, que van ser les i els autèntics protagonistes de la nit.

(*) Consultar discurs d’Arcadi Oliveras.

[+info a Blog de Mans Unides

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Julia López

Julia López

Periodista, amb més 40 anys d’experiència en el món de la comunicació i com a redactora de mitjans. Co-fundadora i coordinadora de l’Associació Món Comunicació (AMC).
Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

Barcelona:SIN MUJERES NO HAY DEMOCRACIA :Forum de Política Feminista

SIN MUJERES NO HAY DEMOCRACIACARTA ABIERTA A ALEXIS TSIPRAS, NUEVO PRESIDENTE DE GRECIA Las organizaciones...

Laura Gutman i la construcció de la Biografia Humana

“Un món amorós és possible perquè en qualsevol moment, qualsevol de nosaltres, pot decidir...

Manifest 8M 2022. Les feministes som aquí contra les precarietats, les fronteres i les violències !

Els últims anys, pel 8 de març, les feministes de tota Catalunya, com ho han...