Sunday 01 November 2026

Sunday 01 November 2026

Internacional: Peru. Pobles indígenes i els seus drets a la terra / La Independent / Notícies génere

La relatora sobre els drets dels pobles Victòria Tauli Corpuz i el relator especial sobre materials contaminants i Baskut Tuncak, van sol·licitar a les autoritats del Perú protegir més a las seva població de danys mediambientals i evitar la repetició d’emergències que afecten els pobles indígenes.

 

Victòria Tauli-Corpuz. Foto: ONU / JC McIlwaine

En un comunicat, van afirmar que l’anunciat pel govern de reotorgar un bloc d’explotació  petroliera, viola un acord entre la companyia estatal  Petroperu i les comunitats indígenes.

En aquest pacte la companyia petroliera es compromet a netejar la terra i l’aigua situada en aquesta zona (departament de Loreto) ja contaminada degut a que fa 44 anys que rep  abocaments del cru.

La relatora i el relatorferen un avís ja que el 2013 i 2014 hi va haver una declaració d’emergències mediambientals des del govern peruà a causa del vessament de petroli, i consideren que tindria un greu impacte, en la salut, aigua i aliments dels pobles indígenes.

Segons dades oficials del Ministeri de Salut peruà, un 98% de nens d’aquestes comunitats porten  la presència de metalls tòxics a la sang que sobrepassa els nivells tolerables.

En el document, els experts insisteixen que, Perú té l’obligació de netejar la contaminació per protegir tots els habitants de la regió i exigir a les companyies que assumeixin les seves responsabilitats si no es respecten els drets humans, fet que hauria de ser obligat abans de concedir noves concessions.

 

 

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Amada Santos

Amada Santos

Fotoperiodista i Socióloga. Activista Feminista, Defensora DDHH i Cooperant. Presidenta de la XIDPIC.Cat. Co-coordinadora i Editora de La Independent. Coordinadora Internacional a la RIPVG
Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

Internacional.Argentina: Red Internacional de Periodistas con Visión de Género

La Red Internacional de Periodistas con Visión de Género en Argentina, expresa su solidaridad...

Per eradicar l’esclavitud: una Guia sobre la trata de dones elaborada per les pròpies supervivents

Helga Flamtermesky pensamientofronterizo.wordpress.com Helga Flamtermesky amb diverses dones que han escapat de la trata...

Espais de Dones: Drom Kotar Mestipen

És una associació de dones gitanes que, des de fa vint anys, lluita per...