Primera jornada de Cooperació Empresarial destinada únicament a dones · Més de 250 dones empresàries, emprenedores i directives generant contactes efectius i fent xarxa
Mataró ha acollit per primera vegada aquesta jornada de cooperació empresarial adreçada a dones empresàries i emprenedores. L’acte va iniciar-se a les deu del matí amb la benvinguda de l’alcalde de Mataró, Joan Antoni Barón, qui va donar la benvinguda a les més de tres-centes dones inscrites al 1r gettingcontacts Woman de Catalunya que es va celebrar el passat dia 1 de març a la seu del Tecnocampus.
En la seva presentació, l’alcalde ha destacat la importància i la necessitat de fer xarxa tant a través de les xarxes socials com les que generem les persones. També va parlar de la importància de les xarxes territorials i del ressó de les petites ciutats que envolten Barcelona capital com Mataró, Granollers o Badalona, entre altres.
Seguidament va cedir la paraula a la presidenta de l’Impem i del Tecnocampus Mataró-Maresme, Alicia Romero, que va explicar que “l’objectiu de l’edició pretén promoure i potenciar l’esperit de cooperació entre dones empresàries i emprenedores, així com incrementar la innovació i competitivitat de les empreses creades o constituïdes per dones”.
Desprès de la inauguració de la jornada per part de les autoritats, la periodista i defensora de la Igualtat de El Periódico, Eva Peruga, va ser la moderadora de la taula rodona “Dones i empresa” constituïda per sis dones ponents que han destacat per la seva manera de gestionar i fer empresa: la Carme Bufí, presidenta de la Fundació Bufí i Planas d’Euroquímica; la Marisol Mosquera, empresària al Perú i Barcelona i fundadora gerent d’Aracari; Tasneem Salam, empresària de Bangladesh-UK i fundadora gerent de Tasneem GA; Esther Casademont , fundadora gerent de l’empresa Hunivers i coautora del llibre “El timo de la Superwoman”; Meritxell Gimeno, fundadora de Draco Systems i membre de la Junta del COETTC i la Marta Busquets, directora del departament de màrqueting de Particúlars i Innovació de CX.
La Defensora de la Igualtat del Periódico, va recordar que tant si la dona treballa fora de casa o no “és naturalment una emprenedora no només des què som mares sinó ja des del moment que fem parella, com a gestores i economistes, perquè en la majoria dels casos gestionem l’economia de la casa, establim els horaris, exercim com a caps de Recursos Humans de manera extraordinària per la nostra manera de saber optimitzar, i unes excel·lents caps de compres”.
Seguidament, les convidades van debatre sobre l’actualitat econòmica i social a Catalunya, Espanya i el món, així com de la importància de la cooperació com a estratègia de futur dins del món de l’empresa. La Carme Bufí va destacar que “les dones tenen un estil de gestió mediterrani i quan gestionen les persones saben la vida que n’hi ha al darrera de cada persona el que facilita la conciliació de vida laboral i personal” així com l’Esther Casademont va fer riure molt als assistents amb el mite desmuntant de la superwoman: “El mite de la superwoman ha sigut un timo i nosaltres mateixes ens hem deixat timar assumint totes les responsabilitats domèstices i de criança dels fills apart de les professionals”.
Després de la taula rodona es van crear sis grups de tallers vivencials en paral.lel d’empresària a empresària per desenvolupar la nova fòrmula de networking que garanteix més d’un 60% de contactes efectius, mitjançant entrevistes de no més de 10 minuts entre empreses amb interessos mutus. A través d’un filtratge, que es va generar en el moment de fer la inscripció, cada assistent va obtindre una agenda personalitzada de treball en la qual hi han quedat anotades aquelles empreses més efectives de contactar. Aquesta innovadora fòrmula va permetre que en només mitja jornada de treball les participants hagin vist ampliada la seva xarxa de treball d’una manera fàcil, directa, gratuïta i sense grans desplaçaments. Malgrat aquesta acurada organització va haver-hi una mica de desordre segons algunes participants. Judit Noguera, de “Mary Kay Cosmetics” no podia trobar les empreses que tenia a la seva agenda i el mateix li va passar a la Deborah Vázquez, asessora d’imatge personal i “personal shopper”.
Què es Gettingcontacts
El GC! És el primer networking efectiu i garantit de la UE amb una metodologia al servei de les empreses per obtenir entrevistes de qualitat i obtenir nous contactes per ampliar el negoci. Des de 2007 l’empres Gettingcontacts ha celebrat 67 edicions que han suposat 171.450 entrevistes a 5.480 empresaris/es inscrits/es. De l’enquesta de satisfacció de 2010 es desprèn que un 92% dels i de les participants tornarien a assistir a la pròxima jornada. Es tracta del primer networking efectiu i garantit de la UE amb una metodologia única al servei
Els resultats de participació per gènere despunten en un 67,5% en el cas dels homes i un 32,50% de dones. És per aquest motiu que la responsable de coordinació del gettingcontacts Woman, Ana M. Peña, “va considerar crear una jornada dirigida només a les dones, amb l’afany d’incentivar la participació en aquesta nova forma de generar negoci entre les dones empresàries, així com incrementar la innovació i competitivitat de les empreses creades o constituïdes per dones”.