Quan busquem a Google -un lloc web d’allò més visitat del planeta- el sistema “completa frases” que l’usuari redacta, per exemple, si es pregunta per un país i no acabes de completar la frase, el cercador la completa citant quin tipus de país és, si divers, multicultural etc.
ONU Dona va difondre una campanya amb cares de dones amb les boques tapades per la casella de cerca de Google.Per completar les frases, apareixen cites masclistes relacionades amb els drets de les dones.
A la imatge d’aquesta notícia, les opcions per completar la frase “la dona necessita”, donen diverses possibilitats per fer-ho, algunes d’elles són:“Les dones necessiten ser posades al seu lloc”, “Les dones necessiten conèixer el seu lloc”, “Les dones necessiten ser controlades”, “La dona necessita la Disciplina”.
Google, al autocompletar, mostra el pols del planeta. L’analista Tom Chatfield, cita a BBC món, és un sistema “esbiaixat i deficient en molts aspectes i ens exposem a problemes si ho oblidem.
“El llenguatge, la localització i el moment en què es fa la recerca, són factors clau per als resultats, així com les mesures d’impacte a nivell d’atracció, també l’historial d’exploració de la persona i la novetat del tema. Les cerques varien depenent del lloc on es dugui a terme.
Tanmateix, per ONU Dones, les dades mostrades per Google automàtic, caldria tenir-les molt en compte.