Tuesday 10 February 2026

Tuesday 10 February 2026

El masclisme ataca als mitjans

No sé si Dominique Strauss-Kahn és culpable del delicte que se l’acusa, de l’intent de violació d’una cambrera en un hotel de Nova York, i serà la justícia qui dictamini sobre això. Mentrestant, hem de respectar la presumpció d’innocència. M’indignen, però, alguns articles d’opinió publicats sobre aquesta notícia en dos grans diaris espanyols perquè tots dos acusen la cambrera de mentir, és a dir, sembla ser que ella sí que pot ser jutjada sense haver començat la recerca. Per què? Per ser dona? Per ser cambrera? Per ambdues circumstàncies?

 

Per contra, Strauss-Kahn es presenta com la víctima. Per què? ¿Per ser el director gerent de l’FMI? ¿Per ser el client ric d’un hotel i no un empleat? Salvador Sostres a “Algunes cambreres” (El Mundo: 16 de maig de 2011) no necessita conèixer cap dada de la investigació, ell sap que es tracta d’una “típica cambrera” d’hotel de luxe que va entrar just quan l’acusat sortia de la dutxa, es va insinuar i, com ell no va accedir a la seva proposició, el va denunciar davant la policia per lucrar-se. Estic segura que pensa que això és el que ha passat perquè ell, si fos la cambrera, es comportaria així. Per rematar, compara aquesta denúncia amb el que ell anomena denúncies falses per violència de gènere a Espanya, i fa una vegada més (ja ho va fer en “Un noi normal” publicat el 7 d’abril) apologia de la violència masclista, ja que si ell considera que les dones maltractades que denuncien ho fan sense motiu, és perquè creu que es mereixen els cops. Això és apologia de la violència de gènere i és intolerable que es publiqui en un mitjà de comunicació com si el missatge fos innocu.

El pitjor de tot és que molts homes pensen així, homes que diuen que les feministes estem boges perquè ja tenim la igualtat real i només volem revenja. A El País, Lluís Bassets (16 de maig de 2011), a “Delictes i Faltes” també deixa anar la seva imaginació i sospita que la cambrera podria estar intentant treure profit d’un peix gros.

aastrauss-kahn

 

En cap cas es plantegen com és possible que algú com Dominique Strauss-Kahn (suposant que es demostri la seva culpabilitat) pot arribar a dirigir un organisme internacional com el FMI i ser la principal basa d’un partit polític per presidir França. Serà perquè en el món dels homes que fan carrera política es tolera i fins i tot està ben vist abusar de les dones i un intent de violació, com a molt, és una falta però no un delicte.

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

Trobada Feminista Llatinoamericana i del Carib

En el document final de la trobada Trobada Feminista Llatinoamericà i del Carib, les...

Lilí Álvarez, tenista

Elia María González-Álvarez provenia d'una família aristocràtica i ben posicionada, que li va proporcionar una...

Colombia s’examina de DDHH avui 10 de maig i escull president el 27

hrm.gov.co El procés de pau a Colòmbia està ‘a la corda fluixa’ perquè s’ha...