Friday 19 April 2024

Comunicat de l’AADPC: Les Arts Escèniques en el Dia Internacional de les Dones, 8 DE MARÇ DEL 2012

Des de l’AADPC us volem recordar que avui se celebra el Dia Internacional de les Dones. Tot i que a poc a poc anem donant passes cap a la igualtat d’oportunitats real i efectiva entre dones i homes, encara queda molt camí per recórrer.

Segons les dades extretes de l’estudi d’actors i actrius elaborat per l’AADPC,  “Radiografia Sociolaboral del Col·lectiu d’Actors i Actrius Professionals de Catalunya”, presentat el passat 2011, es desprèn que les dones artistes no estan exemptes de les discriminacions que afecten a les dones a la societat en general, ans al contrari, en alguns casos fins i tot es veu agreujada.

Conscients d’això, diverses dones treballadores de les arts escèniques han decidit ajuntar-se per unir esforços i combatre aquesta desigualtat.Aquesta unió, que busca visibilitzar el paper de les dones en les arts escèniques, ha desembocat en el Projecte Vaca, una associació que neix l’any 1998 i que està conformada per creadores escèniques. Per ser-ne sòcia només cal ser dona, professional en actiu i viure i treballar a Catalunya. El seu objectiu és potenciar la incidència de les dones creadores en tots els nivells del sector professional. Per més informació cliqueu aquí  PROJECTE VACA.

Tots els dies de l’any, però, són bons per recordar la tasca integradora i cohesionadora que ejerceix la dona en la societat.