Friday 24 January 2025

Friday 24 January 2025

Share

Chihuahua, Mèxic: 15 vegades més dones assassinades que la mitjana mundial

La taxa de dones assassinades a l’estat de Chihuahua és 15 vegades més alta que la mundial de 2.6 assassinats per cada 100 mil dones, atès que en aquest estat la xifra es dispara a 34.73 feminicidis per cada 100 mil dones, han denunciat organitzacions civils. 

Més de 200 agrupacions ciutadanes del país han denunciat que aquestes dades tiren per terra la realitat “virtual” que el governador César Duarte va presentar la setmana passada a la Comissió Interamericana de Drets Humans (CIDH) i el seu comissionat relator per a Mèxic, Rodrigo Escobar Gil, a qui va assegurar que “ja es va resoldre” el feminicidi a Chihuahua. 

Per això, les i els activistes han avançat que demanaran una audiència a l’organisme interamericà per mostrar “la realitat de Chihuahua”.

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

Dones pel control d’armes II

Els delegats de l’ONU no es posen d’acord per aprovar un Tractat sobre Comerç d’Armes ...

Barcelona: Comunicat-Info. Cap a la Vaga Feminista 8M

...

Barcelona: “A cau d’orella”, un llibre i CD de poesia de Gloria Bosh / La Independent / Notícia Gènere

El divendres 2 d’octubre, a les 19,30 hores, es presentarà a “La Cuina” de la...