Friday 22 September 2023

Friday 22 September 2023

Compartir

Barcelona: Manifest General: Campanya Plataforma Casa nostra Casa vostra

SIGNA EL MANIFEST GENERAL http://www.casanostracasavostra.cat/signaelmanifest?


 

 

 

 

 

 

Com dèiem fa un any al manifest de les dones italianes

“Som conscients que darrere del rebuig a les i els immigrants hi ha el rebuig cap al diferent, basat en la ideologia patriarcal que ha creat les jerarquies entre els éssers humans, determinant la superioritat de l’un sobre l’altre: blanc-negre, nord-sud, i abans de res entre masculí-femení …. En el món polític només alguns semblen comprendre el que està de veritat en joc, la metamorfosi profunda i imparable que les persones immigrants estan duent a terme, un canvi que transformarà pensaments, pràctiques, regles de convivència. Es tracta de superar la por i el rebuig al diferent …. Les dones saben bé el que vol dir això.
Hem de fer un salt evolutiu en la nostra civilització, tenint present les paraules – senzilles però bellíssimes – de Hannah Arendt sobre la llibertat i el dret a desplaçar-se. Els canvis produïts per la globalització, sobretot en les comunicacions, han fet impossible i inacceptable mantenir les barreres i les fronteres que separen la humanitat entre els que tenen dret a viure i qui no en tenen.

VINE AL BLOG DE DONES A LA MANI ENS TROBEM ALA PLAÇA URQUINAONA A LES 15.30 A L’ALÇADA DE FONTATNELLA AMB LA PANCARTA

Antics i nous poders intenten deixar que aquest sistema de domini sobrevisqui enfortint les eines del patriarcat – armes, guerres, fronteres – contra l’avanç d’un “continent” que fuig (gairebé 60 milions de persones al món), mentre, d’altra banda , és cada vegada més evident la necessitat de construir un concepte de ciutadania que inclogui les condicions concretes i materials de vida que tenen en comú les persones d’aquest planeta, a més del reconeixement de les diferències individuals i col•lectives com a riquesa. No és un camí fàcil, es tracta de fer un gran treball, però cal començar. El pensament i l’experiència de les dones podrien contribuir eficaçment, gràcies al fet que històricament, durant mil•lennis, el nostre gènere ha hagut de fer front a l’exclusió i al no-reconeixement. “

 

 

SIGNA EL MANIFEST GENERAL http://www.casanostracasavostra.cat/signaelmanifest?

 

 

Compartir

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Amada Santos

Amada Santos

Fotoperiodista i Socióloga. Activista Feminista, Defensora DDHH i Cooperant. Presidenta de la XIDPIC.Cat. Co-coordinadora i Editora de La Independent. Coordinadora Internacional a la RIPVG

There is no Event

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

ONU Dones: 6 mesures per posar fi a la violència contra les dones

  Amb ocasió del Dia Internacional per l’Eliminació de la Violència contra les Dones, aquest...

Temporada de bolets

  foto gapwork.cat   OPINIÓ Comencem un nou curs i, com sempre, el cansament i...

Publicació del llibre “Penser à ne pas voir en edició de Joana Masó” / La Independent / Notícies gènere

  Joana Masó, investigadora del Centre Dona i Literatura, ha coeditat el volum Penser à...