Monday 06 July 2026

Monday 06 July 2026

unnamed

Share

Catalunya: referent internacional en coordinació interinstitucional contra els delictes d’odi i discriminació / La Independent / Notícies gènere

La Direcció General d’Igualtat acollí una jornada sobre polítiques públiques en matèria de delictes d’odi i discriminació durant els anys 2015 i 2016.La sessió va comptar amb la participació de la directora general d’Igualtat del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies, Mireia Mata; l’Inspector dels Mossos d’Esquadra, Albert Oliva; i el fiscal contra delictes d’odi, Miquel Ángel Aguilar.

 

Durant la jornada s’han presentat les dades d’actuació dels tres ens, la presentació dels instruments d’actuació i la posada en valor de la coordinació interinstitucional, no només entre les tres administracions sinó també amb les entitats de protecció dels drets humans, principalment els de les persones LGBTI.
 
De les dades d’actuació de Mossos (292 denúncies al llarg del 2015) i Fiscalia (136) es percep un increment lleu però sostingut de l’increment de les denúncies, que no s’atribueix tan a l’increment de la vulneració dels drets com a una major conscienciació de les persones víctimes. En el cas de la Direcció General d’Igualtat la tramitació de 53 denúncies administratives al llarg del 2016 confirmen la tendència.
 
En les tres ponències s’ha insistit en la necessitat de reforçar l’acció interinstitucional coordinada  -de la que Catalunya és líder a nivell mundial (especialment en matèria LGBTI i amb la llei 11/2014 com a instrument), així com en la necessitat de formació en infantesa i joventut, professionals de tots els sectors i personal de les administracions, difusió dels drets de les persones LGBTI i deure d’intervenció dels serveis públics.

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

Resposta de Mas a la sessió de control al Parlament sobre els ajuts a les entitats del tercer sector

gencat.cat- ( Sessió de control al Parlament del 13.03.13) En relació amb les entitats del...

Catalunya: Acaba el FemTalent Fòrum 2017 / La Independent / Notícies gènere

“És el moment, valora’t valora’t, amb un èxit total de participació i l’entrega dels guardons...

Darreres paraules a Sara Zanghi

OPINIÓEl passat 10 d’abril, la poeta i novel·lista Sara Zanghi ens va deixar. Poc coneguda...