Saturday 04 July 2026

Saturday 04 July 2026

Share

Catalunya: L’educació genera hàbits saludables / La Independent / Notícies Génere

Segons l’Enquesta, els principals trastorns crònics de salut que pateixen les dones i els homes, no són els mateixos.

El resultat de l’Enquesta que el Departament de Salut de Catalunya, va presentar a principis de març a través d’ESCA, va concloure que les dones i homes que tenen un alt nivell d’estudis tenen millors hàbits i per tant, gaudeixen de millor salut, estil de vida i utilitzen millor els serveis sanitaris.

 

Segons l’Enquesta, els principals trastorns crònics de salut que pateixen les dones i els homes, no són els mateixos. Elles tenen més malalties relacionades amb l’aparell locomotor com artrosi i artritis; malalties de l’aparell circulatori (pressió alta), migranyes o mals de cap freqüents, depressió i anèmia; mentre que els homes pateixen de morbiditat relacionada amb malalties de l’aparell circulatori com pressió alta i colesterol elevat; malalties de l’aparell locomotor (mal d’esquena), al·lèrgies cròniques i depressió.

El resultat de l’Enquesta que va coincidir amb el Dia Internacional de les Dones, va trobar que la prevalença de la simptomatologia creix a mesura que els grups són de més edat, supera el 65% en persones de 65 anys i més. També és superior en les persones de classe social menys afavorida i en les que no tenen estudis. La informació que recull l’Enquesta és fonamental per establir polítiques públiques i accions en matèria de planificació sanitària, i per millorar l’estat de salut i la qualitat de vida de les persones en el territori.

Segons ESCA la meitat de la població entre 18 a 74 anys té excés de pes: el 34,5% té sobrepès i el 14,9% pateix d’obesitat. El sobrepès afecta menys a les dones (26,5%) que els homes (42,3%) i augmenta amb l’edat. La prevalença d’excés de pes és més elevada entre les persones de classe menys afavorida, afectant tant a homes com a dones amb estudis primaris o sense educación

Gairebé 8 de cada 10 dones fan una valoració positiva del seu estat de salut. (77,9% de les dones respecte el 83,6% dels homes). Aquesta percepció és pitjor a mesura que els grups són de més edat, sobretot a partir dels 45 anys-, en les persones de classe social menys afavorida i entre les que tenen nivells d’estudis més baixos.

ESCA exerceix una activitat de caràcter oficial prevista en el Pla estadístic de Catalunya actual i garanteix la confidencialitat de les dades, emparant-se en el secret estadístic (Llei 23/1998, de 30 de desembre, d’estadística de Catalunya). El seu objectiu és determinar la percepció de la població catalana sobre la seva salut, estil de vida i la utilització dels serveis sanitaris.

 

 

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Diva Criado

Diva Criado

Abogada y periodista, Máster en Gestión Pública de la Universidad Pompeu Fabra de Barcelona.
Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

Isabel Franc

Salut i humor

El filòsof Henry Bergson deia que l’ordre social depèn de que els membres (i...

“Les dones han d’apoderar-se i conèixer els seus drets”

Fatou Seka nascuda a Gàmbia, va emigrar a Catalunya fa més de 45 anys,...

Periodista y escritora

Primers «donem»

OPINIÓ Fa deu dies es va reunir a Biarritz (França) el G7 (que en...