Thursday 24 September 2026

Thursday 24 September 2026

Catalunya i Balears: Per una Agenda 2030 Feminista / La Independent / Notícies gènere

S’acaba de presentar a Barcelona la campanya Agenda 2030 feminista en el marc de les jornades Tira pels Dret(s)!, organitzada per l’Associació de Planificació Familiar de Catalunya i Balears. Aquesta campanya que té per lema “Sense els Drets Sexuals i Reproductius, sense els Drets Humans de les Dones i sense el Feminisme no serà possible assolir la nova Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible”, pretén crear un espai de trobada i de relació entre entitats, xarxes i moviments socials que comparteixin la defensa dels Drets Sexuals i Reproductius dels Drets Humans de les Dones i del Feminisme, per fer incidència sobre el tema i que s’incorpori la perspectiva feminista i de drets humans en l’Agenda 2030.

 

 

 

Recordem que l’Agenda 2030 de desenvolupament sostenible de Nacions Unides vol eradicar la pobresa i afavorir un desenvolupament sostenible i igualitari per a l’any 2030. Per fer-ho possible l’agenda contempla 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) i 169 fites. Entre els 17 objectius només n’hi ha un d’específic, el 5: que vol “Aconseguir la igualtat entre els gèneres i empoderar totes les dones i les nenes”.

Segons les organitzadores de la campanya “els drets sexuals de les dones i altres col·lectius no es reconeixen i els drets reproductius s’incorporen d’una manera molt acotada. La divisió sexual del treball es recull d’una manera molt feble. I el fet de confiar plenament en el creixement econòmic com a via per aconseguir el desenvolupament planteja seriosos dubtes des del feminisme”.

Més informació: Agenda 2030 feminista

 

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Alícia Oliver

Alícia Oliver

Periodista i activista feminista. Coordinadora de la Xarxa Europea de Dones Periodistes i de la Red Internacional de Periodistas con Visión de Género
Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

Perú: Dones indígenes esterilitzades pel govern de Fujimori exigeixen justícia / La Independent / Notícies gènere

Comité de Defensa de Mujeres Esterilizadas El Comitè de Defensa de les Dones Esterilitzades de...

Un camí per escurçar les bretxes digitals de dones i nenes

Segons l’ONU, les dones i les nenes continuen estant infrarepresentades en l’àmbit de la creació,...

Catherine Hakim opina sobre les desigualtats entre homes i dones

“ La desigualtat salarial entre dones i homes s’explica per les diferents eleccions vitals que...