Wednesday 08 July 2026

Wednesday 08 July 2026

Barcelona: LECTURA DE TESI DOCTORAL Elimi-nació: Les fronteres a l’obra de Zoë Wicomb / La Independent / Notícies gènere

La doctoranda del programa Construcció i Representació d’Identitats Culturals (CRIC) Cynthia Lytle defensarà la seva tesi doctoral, dirigida per Rodrigo Andrés (Centre Dona i Literatura) i Sue Ballyn (Centre d’Estudis Australians, UB), que porta per títol “DeraciNation: Reading the Borderlands in the Fiction of Zoë Wicomb”.

La tesi analitza el projecte polític de l’obra de la sud-africana Zoë Wicomb, reconeguda tant en la seva faceta d’escriptora de ficció com en la d’acadèmica. Lytle interpreta l’obra de Wicomb des de dos instruments teòrics: el concepte de “DeraciNation” (provinent dels treballs de Judith Butler i Athena Athanasiou sobre dislocació i nació) i el concepte de “Borderland” (provinent del treball de Gloria Anzaldúa sobre frontera, liminalitat i hibrideses).

La tesi revela els constructes discursius sobre “raça” que, amb objectius imperialistes, van forjar, a l’era prèvia a l’apartheid, la creació de la comunitat denominada “coloured”. Lytle analitza nòduls clau de la construcció d’aquesta comunitat, com són “llar”, “veïnatge” i “nació”, i demostra que l’obra de Wicomb regenera els discursos no patriarcals, no nacionalistes i no racistes d’aquesta i d’altres comunitats que poden contribuir a la construcció de les llibertats personals i al pluralisme a la nova Sud-àfrica.

 
 
*Divendres 19 de desembre de 2014 a les 11h. Sala de Graus, Edifici Històric, 1r pis. Facultat de Filologia, Universitat de Barcelona. Gran Via de les Corts Catalanes, 585. Barcelona

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

‘Global Cities’ (i 2) Resistències, alternatives i nous paradigmes urbans

El 27 i 28 de setembre el Barcelona Centre for International Affairs (CIDOB) va...

Uruguai: Trobada Feminista potencia les esperances

A la Trobada van assistir representants de 30 països de Llatinoamèrica i el Carib...

Cedaw mios

Cedaw, cal portar recomanacions a la pràctica

A finals del passat mes d’abril, es va reunir a Madrid, la Plataforma Cedaw...