Saturday 17 October 2026

Saturday 17 October 2026

Share

Barcelona: La Passió segons Carol Rama / La Independent / Notícies Gènere

 
Aquesta exposició, de la qual en són comissàries Beatriz Preciados i Teresa Grans «La Passió segons Carol Branca», ha estat inaugurada al Macba. Recull 200 obres d’aquesta artista Italiana que tot i portar 70 anys s’activitat artística no ha estat reconeguda fins a finals del segle XX.
 
 
 
 
 
 

 
Carol Rama, amb una història familiar que es pot qualificar de complicada, una mare amb problemes psiquiàtrics i amb un pare que fou incapaç d’enfrontar-se a problemes econòmics, i que decidí suïcidar-se.
 
Comença a pintar a la dècada de 1930. Primer pinta aquarel·les amb les que escandalitza a la societat de la seva època per mostrar cossos nus i actituds sexuals, per la qual cosa se li censura la seva obra i se la titlla de pornogràfica.
 
La seva obra evoluciona per diferents estils, utilitzant diferents objectes per a la creació de collages. Segons la comissària Beatriz Preciados: “Intentem  veure la representació dissident de Carol Rama per pensar en el segle XX d’una altra manera. Pensar-la com una artista que crea un nou imaginari polític, una nova anatomia política”. 
 
Carol Rama té 96 anys i una situació econòmica molt precària. Subsisteix fent truc amb les seves obres, que es troben, la major part d’elles, en mans privades. La majoria d’aquests persones col·leccionistes són del seu entorn, o sigui de la seva vida quotidiana, que a part d’admirar-la com a artista li compra obra per a ajudar-la.
 
 

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Amada Santos

Amada Santos

Fotoperiodista i Socióloga. Activista Feminista, Defensora DDHH i Cooperant. Presidenta de la XIDPIC.Cat. Co-coordinadora i Editora de La Independent. Coordinadora Internacional a la RIPVG
Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

112 dones han trobat feina gràcies a l’Agència ABITS

Durant l’últim any, la Regidoria de Dona i Drets Civils ha engegat nous programes...

Violència de gènere, un deute de la democràcia

Tot l'espectre polític coincideix en que cal que hi hagi un consens entre tots els...

Les dones que vulguin avortar ja no hauran d’avançar el pagament

El Departament de Salut destinarà 3,5 milions d’euros a concertar els serveis de dues clíniques...