Thursday 15 October 2026

Thursday 15 October 2026

Share

Barcelona: Dones en la música catalana, exposició gràfica i sonora al Palau Robert / La Independent / Notícies gènere

“D’ONES: (R) evolució de les dones en la música” és el nom de l’exposició que es fa al Palau Robert des del 10 de novembre i que està protagonitzada per 1.000 artistes femenines que han produït composicions, cançons i videoclips al llarg de l’últim segle. Es tracta, explica l’organització, d’una immersió sonora i documental en l’univers musical femení dels Països Catalans.

 

La mostra, que està a disposició del públic des del 10 de novembre fins el 23 d’abril de 2018, ha estat organitzada per la Generalitat de Catalunya, amb el comissariat del grup Enderrock i el suport de l’Institut Català de les Dones.

El director general de Difusió, Ignasi Genovès, i la presidenta de l’Institut Català de les Dones, Núria Balada, van inaugurar l’exposició el dijous 9 de novembre, on també hi van intervenir el director editorial del grup Enderrock, Lluís Gendrau, i la comissària de la mostra, Helena Morén.

El recorregut pels diversos gèneres musicals, a través de cantants, compositores i instrumentistes, posa de manifest la dimensió, la diversitat i la qualitat de la música creada per dones als Països Catalans, i és un reconeixement al talent femení perquè ocupi el lloc que li correspon per les seves importants aportacions.

L’itinerari sonor i visual va des de les cançons de bressol i les folkloristes a la música clàssica, l’òpera i la contemporània, passant per les músiques populars i d’arrel, la poesia, la cançó d’autor, el jazz i el blues, el rock i el punk, el pop i les músiques urbanes. En total, es poden escoltar i visionar un miler de cançons en deu espais on les persones que els visitin podran descobrir un paisatge sonor original i inèdit amb les dates més significatives de la història de la música catalana en clau femenina.

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

Barcelona: Cicle de Debats #Futur organitzat pel CPC amb Cilla Benkö i Mònica Terribas / La Independent / Notícies gènere

Cilla Benkö, Directora General de la Ràdio Pública Sueca, i Mònica Terribas, periodista de “El...

“Si hi ha alguna cosa neutra i universal és precisament el talent creatiu”

Entrevista amb Elina Norandi, directora del Festival Mirades de Dones a Catalunya El Festival Mirades...

El periodistes dels mitjans públics mostren el seu rebuig als blocs electorals

Butlletí del Col·legi de Periodistes de Catalunya – 12 de maig de 2011 Blocs Electorals...