Saturday 18 January 2025

Saturday 18 January 2025

Afganistan: Una altra periodista assassinada per defensar les llibertats / La Independent / Notícias Gènere

There are no translations available.

 

 

El passat 10 de desembre, homes armats van assaltar el vehicle en què Malala Maiwand anava de camí als estudis de Enikass Ràdio i TV, a la ciutat de Jalalabad. Ella i el seu conductor van ser abatuts a trets morint a l’acte.

 

 

 malala-maiwand-periodista-13

   

 

Els assassinats de la periodista afganesa i el seu conductor van ser reivindicats per l’Estat Islàmic (EI), el qual l’ha publicat en un comunicat difós per un dels canals de propaganda de l’EI a Telegram.

Precisament van executar l’assassinat el 10 de desembre, dia en què es commemora els Drets Humans, drets de totes les persones i a què aspiren totes les nacions i pobles del món. Malala, a més del seu treball en el camp del periodisme, era una dona coneguda per ser activista en favor dels drets de les dones i infants afganesos. Ha estat un nou atac selectiu contra periodistes, implicades en la pau i contra totes les violències. En el col·lectiu ja s’han comptabilitzats, segons Reporters sense Fronteres mes de mig centenar de morts assesinats en les últimes dues dècades.

Es considera que la majoria dels atacs que s’han efectuat contra periodistes, han estat planejats amb tota precisió, per acabar amb els que consideren més implicats amb la defensa de les llibertats. Aquesta pràctica s’està agreujant últimament i dutes a terme amb tota impunitat.

 

 

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Amada Santos

Amada Santos

Fotoperiodista i Socióloga. Activista Feminista, Defensora DDHH i Cooperant. Presidenta de la XIDPIC.Cat. Co-coordinadora i Editora de La Independent. Coordinadora Internacional a la RIPVG
Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

Barcelona: Es necessiten més emprenedores que dominin les tecnologies / La Independent / Notícies gènere

La impressió en 3D també es cosa de dones que lideren Start-Ups La Comissió de...

Dues veus expertes sobre la Cort Penal Internacional

Aquest passat dimarts, dia 10 de gener, l’ Institut Català Internacional per la Pau ens...

El projecte europeu Look Wide

El proper 3 de desembre es portarà a terme la jornada de cloenda del...