Tuesday 20 October 2026

Tuesday 20 October 2026

Share

Estat espanyol: Continúa la bretxa de gènere en la Ciència / La Independent/ notícies gènere

En l’últim informe publicat per la UNESCO,Mujeres en Ciencia”, s’observa que les investigadores a nivell mundial segueixen estant subrepresentades. El document aborda els diferents perfils de les professionals i les seves àrees de treball.

A l’Estat espanyol, si bé hi ha més dones que es matriculen a la universitat, “són relativament poques les que escullen una carrera científica” precisa el document. Hi ha diversos obstacles associats a aquestes trajectòries educatives “des dels estereotips que afronten les nenes fins a les responsabilitats familiars i els prejudicis que enfronten les dones en el moment de triar el seu camp d’estudi.” Més precisament, les investigadores treballen en: el Sector públic 40 %, l’Educació Superior al 41% mentre que en el Sector Privat el 15%.

D’acord al document, en la majoria dels països les dones es concentren en les Ciències Socials i romanen “subrepresentades en enginyeria i en carreres tecnològiques”. Les investigadores de l’Estat espanyol ocupen els següents camps: Enginyeria i Tecnologia, 15%; Ciències naturals, 23%; Ciències Agrícoles, 32%; Ciències Socials, el 41%; Humanitats, el 41%; Ciències mèdiques, 43%. En l’informe es recomana “encoratjar les nenes perquè estudiïn matemàtica i ciència.”

 

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

Barcelona: Homenatge a les preses de les Corts, el 14 d’abril / La Independent / Notícies gènere

El reconeixement de la memòria de la desapareguda Presó de dones de les Corts està...

Barcelona: XIII Fòrum Contra la violència de gènere / La Independent / Notícies Gènere

Per celebrar el Dia Internacional de l’Eliminació de la Violència contra les Dones que es...

Laila Vila: L’accés a l’educació per a dones, dret pendent al Marroc

Laia Vila La Delegada de Novact al Magrib assegura que el Marroc és un dels...