Tuesday 20 October 2026

Tuesday 20 October 2026

La Mesa de Suport denuncia la violència sistemática contra les dones a Colòmbia

La Mesa de Suport a la defensa dels Drets Humans de les Dones i la Pau a Colòmbia, conformada per més d’una vintena d’organitzacions de dones d’Espanya i Colòmbia*, denuncia els alts índexs de violència que suporten les dones a Colòmbia, on es registren 54.310 casos de dones violades a l’any, és a 149 dones al dia i 6 cada hora. Així mateix, la plataforma manifesta el seu rebuig per la recent agressió sexual que va causar la mort de Rosa Elvira Cely a Bogotà.

Urgeixen al Govern de Colòmbia i autoritats competents a aclarir els fets perquè aquest crim no quedi impune ia generar accions efectives per frenar la violència contra les dones: “Aquest repudiable crim constitueix un model més de càstig exemplaritzant per a les dones en les societats patriarcals, i resulta molt preocupant l’increment que aquest model de violència sexual contra les dones està experimentant tant en la vida privada com en el marc del conflicte armat colombià.”

També demanen garanties reals d’accés a la justícia i fa diverses propostes de millora del marc jurídic, el tractament informatiu dels mitjans de comunicació, del sisitema educatiu, l’atenció psicosocial, etc*.

*Llegiu Comunicat

 

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

Maribel_Igualada

Si no ets envàs on vas?

Aquesta campanya publicitària insistent i massiva, amb una cançó que s’encomana i una posta...

De quina manera les retallades pressupostàries i la “Llei òmnibus” afecten a les dones

14.06.11 Consideracions per a la presentació d’al·legacions i la formulació de reivindicacions des d’una perspectiva...

Israel no és un país normal / “No MésComplicitat amb Israel”

La coalició “No més Complicitat amb Israel” que engloba moviments, col·lectius, activistes i entitats...