Monday 28 September 2026

Monday 28 September 2026

Share

28 de maig Dia Internacional d’Acció per la Salut de les Dones

Que no ens enverinin ni per dins ni per fora! és el lema de la campanya d’aquest any.

 

Reclamant el Dret al propi cos. Manifestació del 28 de juliol de 2012

El 28 de maig es proclama com a Dia Internacional d’Acció per la Salut de les Dones arran d’una reunió, de les integrants de la Red Mundial de Mujeres por los Derechos Sexuales y Reproductivos (RMDSR) que es va portar a terme a la finalització de la V trobada Internacional sobre la salut de la dona i que es celebrar a Costa Rica al maig de 1987.

Va ser la la Red de Salud de las Mujeres Latinoamericanas y del Caribe (RSMLAC) qui va fer la proposta d’instaurar aquest dia com dia d’acció global a favor de la salut de les dones.

Un dels objectius com a Federació des de la Xarxa de Dones per la Salut, és donar visibilitat al 28 de maig. Per aquest motiu cada any organitzen diferents actes reivindicatius juntament amb la difusió del manifest.

La Jornada* d’enguany, organitzada per la Xarxa de Dones per a la salut Ca la dona,  compta amb la participació d’Eva Vela (Associació Catalana de Llevadores) i de Loly Fernandez (CCOO) amb el tema “Polítiques sanitàries tòxiques per a la salut”; i Carme Valls Llobet  (Programa Dones, Salut i Qualitat de Vida del CAPS) que parlarà dels “Cosmètics sota sospita”.

 

 

28Mxarxasalutacte

*28 de maig, a  les  18.30  a CCOO (Sala d’Actes) a Via Laietana, 16. Barcelona

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

Pepa_2013-petita_RGB

#jpd13, fem un ‘reset’

La #jpd13, l’èxit de Karma Peiró, Mar Cabra i la legió de col·laboradors/es a Barcelona,...

L’articulació dels diferents feminismes eix central a Guadalajara

Conclou la Novena Trobada Feminista amb una cita el 2015 a l’estat de Mèxic Després...

Teresa Pàmies, homenatge en el centenari del seu naixement

Aquest any és el centenari del naixement de l’escriptora Teresa Pàmies i el Departament de...