Thursday 09 July 2026

Thursday 09 July 2026

25 anys de Surt, obrint les portes

El passat 26 de setembre la Fundació Surt va portar a terme una jornada de portes obertes en el marc de les activitats que durant tot l’any hi ha programades en la celebració dels 25 aniversari de l’entitat.

 

Carme jornadas 3

Exposició de les activitats de Surt.

 

La Fundació Surt porta 10 projectes de recerca social i innovació metodològica amb perspectiva de gènere, locals i internacionals; compte amb 12.184 participants en programes comunitaris amb perspectiva de gènere i intercultural; té 522 professionals participants en activitats formatives; y 3.441 persones van ser ateses en programes de Surt i serveis externs gestionats per l’entitat.

La jornada de portes obertes es va portar a terme en la seu de l’entitat al barri del Raval de Barcelona. La proposta va ser donar a conèixer al barri, a la ciutat i al país els diferents projectes i activitats en marxa des de l’entitat. La quotidianitat del treball i les persones usuàries, així com els objectius i poder parlar, també, en primera persona de les experiències d’empoderament de les dones usuàries i professionals.

Una exposició va recollir diferents moments i activitats portades a terme. Fundació surt té com a objectiu l’equitat de gènere i l’empoderament per fer efectius els drets econòmics, socials i culturals de les dones i per eradicar les discriminacions per raó de gènere.

Durant el matí es van oferir visites guiades per l’exposició i els diferents espais de la seu. A la tarda van venir els plats forts amb un diàleg amb diferents dones que han participat en el programa “Obrint Portes”, un programa d’atenció social i empoderament per a dones en situació de pobresa, que està en marxa fa 7 anys. El diàleg va tenir moments molt emotius i de reconeixement mutu.

 

Carme jornadas 1

L’espectacle musical amb llengua de signes.

Per tancar la jornada es va oferir un espectacle musical que va anar a càrrec de Cris Blanco i Pat Sol “Música inclusiva en llengua de signes”, que van oferir diferents cançons en acústic, acompanyades d’una traductora a la llengua de signes.

Durant el petit concert es va oferir un refrigeri de la diversitat que contenia, entre d’altres, plats vegans i halal. Es va comptar amb un servei de guarda per infants que, també, van participar de forma activa al concert.

La jornada va ser un espai d’intercanvi amb la ciutadania i algunes i alguns professionals de l’àmbit social que van ser presents a les diferents activitats, i marca el darrer tram d’activitats del vint-i-cinquè aniversari, que tindrà com a acció central una jornada el proper 30 d’octubre al Museu Marítim i que porta per títol “25 anys compromeses amb les dones”.

Share

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Drina Ergueta

Drina Ergueta

Periodista y antropóloga. Comunicación y feminismo son sus temas predilectos desde hace más de una década. Articulista en medios bolivianos y portales feministas de España/México.
Search

There is no Event

Newsletter

Subscribe to our weekly newsletter with the latest published news.

You may also be interested

Internacional:Estat espanyol – Catalunya: Sobre l’Informe PISA / La Independent / Notícies gènere

Krista Kiuru (Foto: wikipedia.org) Els minsos resultats de Catalunya i d’arreu de l’Estat espanyol en...

Barcelona: CONFERÈNCIA Primaveres arendtianes: sobre l’amor / La Independent / Notícies Gènere

Antonio Campillo (Universidad de Murcia) impartirà la conferència* titulada “El concepto de amor en...

“Dones que lluiten. Històries que inspiren”: Maria Olivares

Entrevista a Maria Olivares per Tona Gusi. Maria Olivares i Usac ha estat indestriablement activista...