Diumenge 01 novembre 2026

Diumenge 01 novembre 2026

Compartir

El Prat de Llobregat: Curs La representació de les nenes a la literatura / La Independent / Notícies gènere


On són les nenes en el món grec? I com són les nenes a la cultura popular del segle XXI? Sempre han estat metàfores de la innocència i la vulnerabilitat? Com podem llegir la violència exercida contra les nenes? Per què diem “nenes” quan volem dir “adolescents”?

El curs “La representació de les nenes a la literatura” té l’objectiu d’analitzar textos i imatges de l’Antiguitat i de la cultura popular contemporània per tal de reflexionar, a partir de diferents interrogants, sobre la manera com les nenes hi han estat representades. Al llarg de dues sessions, Maria Dolors Molas Font (Tàcita Muta – Grup d’Estudis de Dones i Gènere a l’Antiguitat) i Helena González Fernández (Centre Dona i Literatura) oferiran una anàlisi que combinarà perspectives, èpoques i àmbits culturals diversos. Assistència oberta. Es lliurarà un certificat d’assistència a totes aquelles persones que el demanin: b.prat.am@diba.cat.

Dimarts 1 i dimecres 2 de desembre de 2015 de 18h a 20h. Biblioteca Antonio Martín, plaça Catalunya 39-41. El Prat de Llobregat
Organitzen: Ajuntament del Prat de Llobregat / Biblioteca Antonio Martín
Amb la col·laboració de Tàcita Muta, Centre Dona i Literatura i la Diputació de Barcelona

Més informació

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

En el món persisteix la discriminació laboral per maternitat, diu l’OIT

Una evidència preocupant de l’informe és que Espanya és un dels tres països europeus, al...

LECTURA DE TESI DOCTORAL L’universalisme intersubjectiu de Herman Melville /La Independent / Notícies gènere

La doctoranda Laura López Peña, investigadora en formació del Centre Dona i Literatura –...

COMUNICAT: ACUERDOS Y COMPROMISOS DEL PRIMER ENCUENTRO NACIONAL DE PERIODISTAS CAPACITADORES

Ciudad de México, a 4 de septiembre de 2012 La Casa de los Derechos de...