Dijous 25 abril 2024

Dijous 25 abril 2024

Compartir

Economia i comunicació no poden ignorar més les dones

Avui més que mai estem assedegats i assedegades d’un canvi de valors. Ja portem tota la història de gestió, decisió i poder gairebé al 100% masculins pel que fa a l’economi. Cal una reconsideració de tot el que s’ha fet i de com ha estat fet. Una revisió.


Un 95% dels consells de direcció de les principals empreses globals són masculins; a l’Estat Espanyol només hi ha  un 9% de dones en els consells de direcció. No hi ha dones directores creatives a les agències de publicitat espanyoles, i en canvi n’hi ha moltes en càrrecs intermedis. Malgrat tot, el poder de decisió de compra és en un 80% dels casos femení. 

Només hi ha una presidenta de banc dona a tot Espanya, només un 1% dels càrrecs directius són per a dones. De fet quan es fa la cerca a Google diu: “Potser volíeu dir: dones vaqueres”. Sense comentaris.

Un 70% de la veu en off dels anuncis és masculina. Per què? Per autoritzar?

Més del 60% de les empreses noves les estan creant empresàries dones.

Aquestes i moltes dades més es presentaran i analitzaran a la taula rodona que l’agència Peixandco -primera especialitzada en la comunicació en femení- organitza el proper 29 de novembre i que s’anomena ‘L’economia és masculina, el consum és femení’.

Missatge per a comunicadors i comunicadores

Aquesta paradoxa, de que els bancs i el poder econòmic han estat conduïts per homes i en canvi el consum real quotidià, l’èxit de les marques al carrer i l’economia domèstica ha estat gestionada i decidida per les dones, és el que a nosaltres, les i els professionals que creem marques i comunicació, ens ha d’afectar i modificar.

No es poden seguir enfocant les campanyes de la mateixa manera ni amb els mateixos valors si s’ha comprovat que allò “masculí” no ha funcionat.

En comunicació serà pertinent anar cap a la transparència, l’ètica, l’empatia i la complicitat. Hem posar-nos de veritat en la pell de la persona que fa servir, compra i recomana el producte perquè si no és de veritat, la dona (o el consum femení) no ho acceptarà. Hi ha marques que ja entenen això i no volen maquillar més la realitat.

Anem cap a l’era de la publicitat inspiracional -on em veig, valors amb els quals m’identifico-; ja no convenç l’aspiracional -la dels anuncis i eslògans que ens volien igualar i comparar al que no som ni mai serem-. 

Parafrasejant Alvin Toffler (escriptor i futurista nord-americà) l’he anomenat, “La quarta onada, la femenina”.

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Primeres crítiques dels portaveus oficials del FSM de Dakar

Caos al inici d’activitats al recinte de la Universitat Cheikh Anta Diop de Dakar La...

tere moll

20 dones assassinades pel patriarcat

OPINIÓ Sí, a data d’avui ja han estat vint les dones assassinades pels terroristes masclistes...

Úrsula Santa Cruz: La violència contra la dona immigrada és diversa i comença “a casa”

  El treball d’Úrsula Santa Cruz ha anat més enllà de la seva professió, psicologia,...