Diumenge 08 març 2026

Diumenge 08 març 2026

Córdoba: Jornades i Feminisme: de la Teoría a l’Acció / La Independent / Notícies Gènere

La Plataforma Andalusa, el Loby Europeu de Dones i l’Institut Andalus de la Dona organitzen a Còrdova el  “XXVII Feminario, Jornadas y Feminismo: de la Teoria a l’Acción”, que tindrà lloc els dies 10, 11 i 12 de novembre a la Facultat de Filosofia i Lletres de Còrdova i al Teatro Cómico Principal.

 

  Foto: Wikipedia 


A la primera jornada del dia 10 hi participarà Lidia Falcón O’Neill, advocada, escriptora i fundadora del primer Partit Feminista a Espanya. En aquesta jornada també hi seran: Eva Colom Cerdeño, màster en Estudis Disciplinaris de Gènere, Olivia Blanc Corujo, escriptora i Ana de Miguel Álvarez, professora Titular de Filosofia, a la Universidad Rey Juan Carlos.
 
El debat se centrarà en Feminisme i Marxisme: Un matrimoni infeliç.

Durant les Jornades hi haurà activitats paral·leles com el Taller Formatiu i Pràctic de Wikimujeres i amb debats polítics, com el que tancarà el segon dia: Política Feminista, de la Teoria a l’Acció i la Reivindicació del concepte de classe a través del Feminisme.

La Inauguració i acreditacions tindrà lloc a la Facultat de Filosofia i lletres de la Universitat de Còrdova, i comptarà amb l’IAM, l’Ajuntament de Còrdova i el Fòrum de Consells Socials de la Universitat d’Andalusia, UCO i PALEM.

A la Jornada de cloenda s’hi exposaran diferents debats relacionats amb violència i drets de les dones: Violència Econòmica contra les Dones, Separacions, Règim de visites, Custòdies compartides i Pensions Alimentàries, així com la cosificació del cos de les dones, la Conceptualització de les ONG de Dones Feministes com Agents Socials, finalitzant amb, les ONG de Dones Feministes per un Pacte d’Estat contra les violències a les Dones.

Un cop tancades les Jornades, està prevista, una marxa reivindicativa, sobre els temes tractats durant les Jornades per incidir en la necessitat que s’escolti a les dones i es portin a la pràctica els acords que es prenguin.

 

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Picture of Amada Santos

Amada Santos

Fotoperiodista i Socióloga. Activista Feminista, Defensora DDHH i Cooperant. Presidenta de la XIDPIC.Cat. Co-coordinadora i Editora de La Independent. Coordinadora Internacional a la RIPVG
Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Sobre “El Sostre Groc” (2022) d’Isabel Coixet

Veure dones que expliquen una vivència d’abús sexual terrible que van patir quan eren nenes...

La FAL a Taroudant. Debat sobre art, cultura i transformacio social

Action Commune Inter Réseaux FAL a Taroudant 11-12.04.2014. Presentation Faculté poly disciplinaires Taroudant. Debats...

Accions conjuntes per la gestió catalana del 0’7 %de l’IRPF per part de Benestar Social i família i les entitats del Tercer sector

El conseller de Benestar Social i Família, Josep Lluís Cleries, fa també una crida als...