Dimecres 16 setembre 2026

Dimecres 16 setembre 2026

Contra la violència masclista. No és No!

Les morts de dones a Catalunya a causa de la violència masclista continuen amb un degoteig que sembla no te aturador.

Ens hem de preguntar molt seriosament quina és la resposta social que donem a aquests fets. No val parlar només de les responsabilitats públiques que segur hi son i moltes. El fet més greu és el silenci, la justificació i la impunitat que socialment tenen aquestes morts.

 

No es pot continuar amb la cançoneta de “No havia denunciat”.El que ens hem de preguntar és: què ha fallat?.

Què  ha fallat en una educació que continua mantenint els estereotips i obviant la coeducació?

Què ha fallat en uns mitjans en els quals les dones només tenen espai com a víctimes, com a afectades i gairebé mai com expertes?

Què està fallant en una societat en la qual massa sovint les relacions de domini es presenten com a desitjables i l’abús no es denigra?

Què ha fallat en els circuits i protocols que haurien de identificar i prevenir les situacions de violència?

 

am1

 

Moltes dones treballem incansablement per fer fora la violència de les nostres vides i de les altres vides. Moltes dones denunciem continua i constantment la necessitat d’escoltar i validar la paraula de les dones que viuen aquestes situacions. Per això, aquests fets, com d’altres que atempten contra els drets humans i la vida, ens omplen de dolor i tristesa. Això però no ens farà callar!

Fins que no aconseguim que la violència contra les dones sigui impensable com a pràctica quotidiana, continuarem denunciant aquests atemptats a la vida i continuarem denunciant la manca de recursos per a les dones  i les organitzacions de dones.

 

am2

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

IV Trobada amb Dones que transformen el Món

Foto: arxiu Amecopress “Mai tinc por quan dic la veritat, no tinc por de...

El Parlament europeu aprova la primera legislació europea contra la violència masclista

L’Ordre europea de protecció garantirà protecció a les víctimes a tot el territori de la...

Catalunya-França: Homenatge a Hélène Cixous

Lectures d’Hélène Cixous a la Biblioteca nacional de França Marta Segarra (Centre Dona i Literatura)...