Divendres 16 octubre 2026

Divendres 16 octubre 2026

Compartir

Catalunya – Internacional: El CNDC a la CSW 59 Nacions Unides. Beiging +20 / La Independent / Notícies gènere

La Independent serà amb les dones de diverses organitzacions que formen part del Consell Nacional de Dones de Catalunya (CNDC) i que viatgen a Nova York per assistir al 59è període de sessions de la Comissió de la Condició Jurídica i Social de la Dona, entre el 8 i el 20 d’aquest març de 2015.

La Independent farà el dijous 26 de març un especial sobre els fets, els debats i les resolucions que s’hi produeixin.

El CNDC hi aporta una Declaració escrita en base a tres eixos: Violències; Salut. Drets Sexuals i Reproductius; i Economia i Treball.

 

 

 

Destaquen en positiu pel que fa al àmbit de les violències: la Llei 5/2008 del dret a les dones a eradicar la violència masclista i serveis com el Servei d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD) per a ciutats de més de 20.000 habitants i un per comarca, i els Serveis d’Intervenció Especialitzada o el Servei d’Intervenció en Crisis Greus en l’Àmbit de la Violència Masclista.

En el camp de la salut i els drets sexuals i reproductius s’ha observat l’augment dels problemes de tipus psicològig, dolors musculoesquelètics i excès de medicació. També el fet que dones sense targeta sanitària no poden accedir al servei públic d’interrupció de l’embaràs.

I, finalment, en economia i treball, durant la crisi la taxa de risc de pobresa a Catalunya va augmentar 4,5 punts entre el 2009 i el 2011, passant del 22,2% al 26,9%, segons l’Estratègia europea 2020. També ha augmentat la bretxa salarial i l’atur femení (EPA). Les dones més afectades per la pobresa són: les grans -que en el cas de les dones majors de 55 anys l’atur les afectarà especialment en les seves jubilacions-; les que viuen en situacions de monoparentalitat; les que tenen una  diversitat funcional; les del món rural; les de diferents origens culturals; i les d’identitats sexuals no hegemòniques.

 

 

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

“Cal que els mitjans facin visibles els sabers de les dones”

Fto:es.linkedin.com A la secció “Periodisme amb visió de gènere” de la Plaça dels Futurs...

Cap Dona en l’Oblit, campanya sorora que rep un Premi Dignitat

Aquest divendres, 24 de gener de 2020, la Comissió de la Dignitat lliurarà un...

Periodista y escritora

Bípede, no-bípede i altres

OPINIÓ Imagineu-vos que en un formulari per identificar-nos ens presenten les opcions del títol

...