Diumenge 26 juliol 2026

Diumenge 26 juliol 2026

Compartir

Catalunya: ICD, Pla estratègic de Polítiques de gènere 2018-2021 / La Independent / Notícies Génere

La presidenta de l’Institut Català de les Dones (ICD) Núria Balada, en la Declaració Institucional del 8 de març, Dia Internacional de la Dona, va presentar el Pla estratègic de polítiques de gènere 2018-2021 i l’objectiu de la Campanya de sensibilització ” veus que no veus “.

 

 

En l’Acte realitzat al Palau de la Generalitat que va comptar amb la participació de dones periodistes de Catalunya, Núria Balada va demanar la complicitat dels mitjans de comunicació per superar els estereotips sexistes.

Dins del pla, el govern ha iniciat un procés participatiu que comptarà amb un eix catalitzador d’ efectiva visibilitat en igualtat de condicions a dones i homes. Les actuacions s’executaran i avaluaran per períodes de 2 anys. Per desenvolupar-lo, s’ha convidat a entitats i agents socials a què aportin la seva experiència en la seva elaboració, que siguin eficaces i donin la millor resposta possible a les necessitats de les dones.

El Pla, a més de la Visibilització de les dones i la comunicació no sexista, aborda Eixos com: Educació i promoció valors i models igualitaris; Promoció de l’equitat de gènere en el treball i la corresponsabilitat en els usos dels temps; prevenció i eradicació de la violència masclista; participació política i social i empoderament personal i comunitari de les dones; millora de la qualitat i l’abast de la perspectiva de gènere sectorial (esports, universitats, món rural, justícia; i Transversalització de la perspectiva de gènere en polítiques públiques.

Per incorporar la perspectiva de gènere en totes les actuacions de l’administració, el Govern ha dissenyat el Pla Director de Formació en equitat de gènere de Catalunya. En aquest marc l’ICD i l’Escola d’Administració Pública de Catalunya inicien aquest any el Postgrau en Polítiques d’Igualtat de Gènere a la Gestió Pública (PIGGP).

En el procés hi estan implicats tots els departaments de la Generalitat, el Consell Nacional de les Dones de Catalunya, Grups d’Expertesa, la Comissió Nacional per a una Intervenció Coordinada contra la Violència masclista, els Serveis d’Informació i Atenció a les Dones, els serveis especialitzats i els Circuits territorials de violència masclista. Un cop l’ICD elabori la proposta amb totes les aportacions passarà un procés de validació a través de la Comissió Interdepartamental per a la Igualtat efectiva de dones i homes i les entitats municipalistes de Catalunya fins a la seva aprovació per Acord de Govern.

 

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Picture of Diva Criado

Diva Criado

Abogada y periodista, Máster en Gestión Pública de la Universidad Pompeu Fabra de Barcelona.
Search

There is no Event

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Prop del 60% de les persones que no realitza cap consum cultural són dones

El 58% de les persones que no realitzen cap consum cultural són dones. A aquesta...

Isona Passola és la nova presidenta de l’Academia de Cinema de Catalunya /La Independent/notícies gènere

Isona Passola. academiadelcinema.cat La productora cinematogràfica Isona Passola ha estat escollida com a nova...

tere moll

7 vots i pacte de dones

OPINIO Comentava amb una amiga que l’article d’aquesta setmana volia que fos divertit ja...