Dimecres 14 octubre 2026

Dimecres 14 octubre 2026

Compartir

Catalunya: El Govern impulsa front comú per reclamar a l’Estat en favor de migrants / La Independent / Notícies gènere

El govern català va acordar renovar el Pacte Nacional per la Immigració i convidar a entitats, partits i institucions per, de manera conjunta, demanar a l’Estat Espanyol el compliment de compromisos en relació a aquest tema, després dels clamors populars, a través de massives manifestacions, que s’aculli a les persones refugiades.

 

La vicepresidenta del Govern, Neus Monte, i el conseller de Salut, Antoni Comín, parlant sobre les persones refugiades.

El govern va informar que l’executiu donarà un reconeixement públic a la societat civil catalana per la seva capacitat de mobilització en defensa de les persones refugiades i del dret a l’asil que aquestes tenen.

Assenyalà que, novament, el govern demana la descentralització del procés d’acollida d’aquestes persones i, a més, els recursos europeus compromesos per a aquest tema, amb els que podria ampliar de forma efectiva les places d’acollida i facilitar-ne tot el procés que demanda. Actualment hi ha un grup de 271 persones amb especial vulnerabilitat, que van ser documentades per la Generalitat, que s’espera que siguin rebudes properament; però, el govern espera rebre a 4.500 persones.

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Picture of Drina Ergueta

Drina Ergueta

Periodista y antropóloga. Comunicación y feminismo son sus temas predilectos desde hace más de una década. Articulista en medios bolivianos y portales feministas de España/México.
Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Girona: Actes del 25 de novembre dia internacional contra la violència de gènere

DIMARTS 25 DE NOVEMBRE – Acció reivindicativa durant tot el dia al centre de la...

COMUNICAT de Dones amb Iniciativa: Rebuig que en les actuacions de lluita contra la violència masclista s’incloguin altres tipus de violències,

Informació en aquesta nota de premsa de Dones amb Iniciativa sobre la lluita contra la...

En la cloenda de la 22a Mostra Internacional de Films de Dones

D’esquerra a dreta: Anna Solà i Marta Selva Una breu conversa amb Marta Selva i...