Diumenge 01 novembre 2026

Diumenge 01 novembre 2026

Barcelona: trobada internacional sobre memòria històrica “Exili i gènere” / La Independent / Notícies gènere

 El conseller d’Afers Exteriors, Relacions Institucionals i Transparència, Raül Romeva, ha inaugurat aquesta setmana a Barcelona la Trobada internacional de memòria “Exili i gènere” organitzada pel Centro Nacional de la Memoria Histórica de Colombia.

 

El Conseller Raül Romeva

La Trobada internacional ha comptat amb la col·laboració del Departament d’Afers Exteriors, Relacions Institucionals i Transparència. El titular d’Afers Exteriors ha definit la trobada internacional com “un exercici de reflexió col·lectiva sobre la memòria històrica” i ha lamentat el retard amb què s’ha abordat la memòria històrica a Catalunya, ja que “s’ha intentat d’institucionalitzar la desmemòria”.

En la inauguració hi van intervenir la cònsol general de Colòmbia, Diana Rocía Celis Mora; i el cònsol general d’El Salvador, Francisco Altschul. A més, a la jornada s’hi han exposat diverses experiències internacionals de memòria, entre les quals la del Memorial Democràtic i l’Associació Catalana d’Expresos Polítics, a més de l’Archivo Histórico de la Policía Nacional de Guatemala i el Museo de la Palabra i la Imagen d’El Salvador.

També s’ha dedicat una sessió a debatre sobre les experiències de memòries colombianes a l’exili amb entitats instal·lades a Europa com el Círculo del Trastierro; a Argentina amb Migrantes y Exiliados/as Colombianos/as por la Paz; i de Veneçuela amb Exilio Colombiano en México y Desplazamiento Transfronterizo.

 

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Soledad Jarquín denúncia que es neguen a considerar el crim com a feminicidi

La periodista Soledad Jarquín Edgar va sol·licitar al Congrés de la Unió que iniciï...

El Papiol per l’abordatage integral de la violència masclista

Montserrat Garcés i Gómez, 3a. Tinència d’Alcaldia, Regidora de Serveis Socials, Esports, Turisme i...

La Por

No he entés mai a la gent que viu amb por. Por fins i tot...