Dilluns 19 maig 2025

Dilluns 19 maig 2025

Compartir

Barcelona: SEMINARI: És la ficció criminal una nova Weltliteratur? / La Independent / Noticies gènere

L’actual apogeu i expansió de la novel·la criminal l’han fet esdevenir un fenomen literari a nivell internacional. El seminari “És la ficció criminal una nova Weltliteratur?”*, coordinat per Elena Losada, del Centre de recerca Teoria, Gènere, Sexualitat (ADHUC), es proposa fer un a reflexió sobre el paper actual de la novel·la criminal en el panorama literari mundial.

 

En aquest seminari, que tindrà lloc a la Universitat de Barcelona, hi participaran Stewart King (Monash University) i Gustavo Forero (Universidad de Antioquia). A través d’ambdues intervencions s’analitzarà la cultura comú criminal tot tenint en compte les possibles tensions entre el particular i el canònic universal així com les circumstàncies específiques de la ficció criminal colombiana.

L’acte es tancarà amb un debat, moderat per Elena Losada, en el qual es tractarà de donar resposta a la pregunta que dóna nom al seminari. Aquestes conferències es situen en l’àmbit del projecte de recerca “Víctimes i agressores. Representacions de la violència en la narrativa criminal escrita per dones” (VANACEM).

 

*Dimecres 2 de novembre de 2016 de 16h a 19h. Sala del Professorat, Edifici Josep Carner, Universitat de Barcelona. C/ Aribau 2, 5è pis

Organitzen: Màster en Construcció i Representació d’Identitats Culturals i ADHUC (Centre de recerca Teoria, Gènere, Sexualitat)

Assistència lliure

Més informació

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Search

There is no Event

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

El moviment feminista de Nicaragua denuncia el clima de violència institucionalitzada

Dona jove en una manifestació @Alvaro Gaitan B. A Nicaragua la violenta repressió del govern...

Mèxic: Consolida la Constitució de CDMX drets humans de dones / La Independent / Notícies Gènere

Serà la més progressista del país, assenyala Teresa IncháusteguiLa Constitució de la Ciutat de Mèxic...

EEUU:congelar òvuls per retardar l’edat de la maternitat / La Independent / Notícies Gènere

Les xifres d’ocupació femenina en el camp de la tecnologia són molt baixes. Google,...