Diumenge 17 maig 2026

Diumenge 17 maig 2026

Compartir

Barcelona: “Conversatorio” amb Luz Mila Ruano Gaviria / La Indepent / Notícies Gènere

El dia 20 d’octubre a les 7 de la tarda a  Ca la Dona, tindrá lloc un ”Conversatorio”  amb la defensora dels drets humans a Colòmbia, Luz Mila Ruano  Gaviria, del Congréso de los Pueblos i directora de la Fundación del Suroccidente y Macizo Colombiano.

 

 

Una trobada amb Luz Mila Ruano, per a compartir idees, resistències i experiències. Ella és especialista en polítiques rurals i ambientals; va estar com a organitzadora durant l’atur agrari i camperol ocorregut el 2013. Actualment és facilitadora en els processos de les dones del sud-orient colombià, especialment de les camperoles, les defensores del medi ambient i les donesque lluitan per un model de desenvolupament diferent i més humà.

Cal destacar que Ruano, lidera un important procés contra les multinacionals extractives que espolien el territori, especialment l’Anglo Gold Ashanti -extractora d’or-, fet que li ha ocasionat serioses amenaces de mort.

La dirigent agrària  incideix amb el lloc que ocupen camperols i camperoles, famílies productores d’aliments en el context continental i afirma: “Els nostres països es troben en la mira per a la col·locació de matèries primeres.Però no ens tenen en compte com a éssers humans que defensem un territori i per tant fem front a la crisi de la fam i a la crisi climàtica resistint un model de deixalles. Per al capital, per al neoliberalisme, no hi ha ètnies: indígenes, camperols i negres som un destorb “.

Ruano, invita sumar-se a la Alianza per a la Soberanía Alimentaria com a espai d’articulació de resistèncias, discusió de propostas y visibilizació de instancias, com l’Organización de Naciones Unidas per a la Agricultura y la Alimentació.

Actualment ha estat delegada pel Congrés dels Pobles per realitzar una gira per tot Europa. Gira que acabarà al mes de novembre a Ginebra en el marc de la crida del Congreso de los Pueblos a Europa.

 

Ca la dona

 

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Picture of Amada Santos

Amada Santos

Fotoperiodista i Socióloga. Activista Feminista, Defensora DDHH i Cooperant. Presidenta de la XIDPIC.Cat. Co-coordinadora i Editora de La Independent. Coordinadora Internacional a la RIPVG
Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Mèxic: Consolida la Constitució de CDMX drets humans de dones / La Independent / Notícies Gènere

Serà la més progressista del país, assenyala Teresa IncháusteguiLa Constitució de la Ciutat de Mèxic...

“Dones que lluiten. Històries que inspiren”: Núria Casals Pérez

Núria Casals Pérez té 72 anys, vinculada en la lluita antifranquista als partits d’esquerres -va...
maribel

Refugiats, una realitat que no fa vacances

OPINIÓ “No hi som totes, ens falten les refugiades”, deia el Manifest que UCFR-Anoia...