Dimecres 20 maig 2026

Dimecres 20 maig 2026

Barcelona: LECTURA DE TESI DOCTORAL El cos okupat i les autores de còmic / La Independent / Notícies gènere

La doctoranda Mari Carmen Vila, “Marika”, defensarà* la tesi doctoral “El cos okupat: iconografies del cos femení com a espai de la transgressió masculina en el còmic”, dirigida per Marta Segarra (CNRS i ADHUC). Des d’una perspectiva de gènere, la tesi reflexiona sobre la construcció dels estereotips en el còmic i sobre la usurpació del cos de les dones feta pel discurs dominant, en un mitjà que silencia les veus de les autores o les redueix a un “estil femení”.

L’anàlisi destaca la representació instrumentalitzada d’un cos okupat pel discurs masculí per copsar els seus efectes en l’expressió de les autores i mostrar les estratègies de resistència que aquestes duen a terme a través de la pluralitat de l’autorepresentació.

*Dilluns 3 d’abril de 2017 a les 10h30 a la Sala de Graus, Facultat de Filologia, Universitat de Barcelona, Gran Via de les Corts Catalanes 585. Barcelona

Més informació

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Maria Àngels Viladot

Feminisme i transsexualitat

OPINIÓ Les accions de reconeixement de les persones transsexuals no ha de significar eliminar...

5a tertúlia Salambó amb Rosa Regàs: fer-se escriptora en la maduresa

El dimecres 30 d’octubre, cita* amb l’escriptora i ex directora de la Biblioteca Nacional Rosa...

De Dones objecte a Subjectes cyborg

El feminisme, més que una idea d’emancipació, és una forma d’organitzar el món ‘El cos...