Dissabte 09 maig 2026

Dissabte 09 maig 2026

Compartir

Barcelona – Europa: Trobada famílies LGTBI europees / La Independent / Notícies gènere

Els passats 12 i 13 de març, l’espai Bonnemaisson va acollir l’assemblea anual de la NELFA (Network of European LGBTI Families Associations). Hi eren representades 26 associacions de 18 països europeus.

 

 

 

 

 

 

 

El debat central de la trobada va ser la desprotecció legal a la qual se sotmet, de forma deliberada, els infants de famílies LGTBI a Itàlia, amb la recentment aprovada llei d’unions civils.

 

 

Trobada famílies LGTBI EU 1

 

 

Amb la nova llei les parelles LGTBI italianes seràn reconegudes, tot i que no s’ha volgut aprovar el dret al matrimoni. Les famílies LGTBI amb fills i/o filles no en podràn fer un reconeixement comú i resta pendent de la voluntat de reconeixement de la tutela per part de la justícia. Tot i que actualment, els i les jutges solen reconèixer la paternitat/maternitat de les parelles LGTBI, amb la nova llei els infants queden sense protecció jurídica.

Les jornades de debat van acabar amb la visibilització de les famílies LGTBI. La FLG (Associació de Famílies LGTBI de Catalunya, membre de la NELFA des de la seva creació el 2009), va organitzar un picnic al Parc de la Ciutadella al costat del monument d’homenatge a les persones LGTBI represaliades.

 

 

 

Trobada famílies LGTBI EU 2

 

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Espais de Dones: Surt

Surt és una entitat d’acció social que treballa per fer efectius els drets econòmics,...

Onada de detencions d’activistes a Iran

L’organització Front Line Defenders, ha expressat la seva preocupació per l’arrest i detenció de les...

MANIFEST de Novembre Feminista per la manifestació del 16 maig #CalUnSí

Avui estem aquí concentrades, per alçar les nostres veus contra les violències sexuals, que...