Diumenge 19 juliol 2026

Diumenge 19 juliol 2026

Compartir

Acusen de racisme a Hola

FeSP.- “Denunciem aquesta imatge per la manera tan grollera i amb tan mal gust de manifestar el poc respecte per la dignitat humana i per la dona afro. D’alguna manera aquests fets tan desafortunats ens recorden que les mentalitats colonials persisteixen en aquells descendents d’aquells que es van beneficiar del dolor dels nostres ancestres. “

Qui així s’expressa és Guillermo Ponce Morales, president de l’Associació AfroHispanos i secretari executiu de la II Cimera Mundial de afrodescendents, com a resposta a una foto apareguda a la revista Hola, segons es pot llegir al bloc de la Gemma Piñero (http:/ / gemapineiro.blogspot.com)

A la foto de la polèmica apareixen quatre milionàries colombianes en primer pla amb el fons de la formidable mansió de Sonia Zarzur, el ‘Beverly Hills de Cali’, en aquest fons apareixen dues empleades afrocolombianes d’uniforme sostenint sengles safates per servir el cafè. En perfil simètric com si fossin part del decorat.

El Govern colombià, a través del director del Programa Presidencial per al Desenvolupament de la Població afrodescendents, Oscar Gamboa, va condemnar la foto publicada a la revista espanyola i va assegurar que mostrava un contrast pervers.

Així mateix, a la revista Setmana, professors de la Universitat Autònoma d’Occident de Cali van publicar un ampli article en què sostenen que les imatges revelen violència simbòlica-racisme i classisme-.

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

There is no Event

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

És possible abordar Halloween des de la ESI?

Segons descriu la pàgina de National Geographic, “Halloween procedeix de l'expressió “All Hallow Eve” (vespra...
Maribel Nogue

Treballs invisibles. Condicions indecents

OPINIÓ En el marc de les activitats del programa “Octubre Solidari”, dijous passat “Càritas”...

Plataforma de Mares Lesbianes a Xile

Foto: radiomitos.cl Com tracta aquesta societat a dones lesbianes que decideixen ser mares? Què...