Divendres 16 octubre 2026

Divendres 16 octubre 2026

Catalunya-Colombia: “Recordar des del cor: les víctimes de la memòria” /La Independent/notícies gènere

El passat 25 d’abril es va inaugurar l’exposició* de la Taula Catalana de solidaritat amb Colòmbia “Recordar des del cor: les víctimes en la memòria”.

L’acte d’inauguració va ser a càrrec de l’alcaldessa de Tiana, Ester Pujol, i de Maria del Rosario Vásquez, integrant de la Red Nacional de Mujeres de Colombia.

“Les víctimes de la memòria” és una exposició organitzada per la Taula Catalana per la Pau i els Drets Humans a Colòmbia que posa en evidència la violació als drets humans al país des de fa més de 40 anys. Les víctimes volen que no s’oblidi el que ha succeït ja que si no es parla de la situació es tendeix a continuar amb la violació als drets de les persones. Es un dret de les famílies mantenir la memòria, i exigir justícia i la reparació.

L’exposició vol apoderar i mostrar com les i els agents defensors de la memòria lluiten dia a dia, treballant per mostrar temes que al país s’han convertit en tabú i no s’en parla massa.

Ens mostra també el moviment de dones de Colòmbia com un dels promotors de la pau d’aquest país, ja que les dones a les guerres formen part del col·lectiu més invisible i vulnerat. En el cas de Colòmbia, són a més protagonistes de crear un nou llenguatge, de generar una opinió pública favorable a la sortida negociada del conflicte i de convocar a l’opinió pública contra el comerç internacional d’armes.

*L’exposició es troba a la biblioteca Can Baratau de Tiana. Del 25 d’Abril de 2013 al 11 de Maig de 2013.

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Actual

Postmodernisme a les esquerres

OPINIÓ Des de fa uns anys assistim a un lent però insistent intent d’adoctrinament...

València: Presentació de l’informe “Colòmbia: dones, violència sexual en el conflicte armat i procés de pau” / La Independent / Notícies gènere

La Taula de Drets Humans de les Dones i la Pau a Colòmbia presenta*...

PREMI al millor disseny per al llibre Mar Arza. Incís, d’Assumpta Bassas i Joana Masó /La Independent/notícies gènere/

El llibre-catàleg Mar Arza. Incís, editat per Joana Masó, investigadora del Centre Dona i Literatura,...