Divendres 16 octubre 2026

Divendres 16 octubre 2026

Compartir

La bretxa entre homes i dones es fa més petita en els llocs d’alta qualificació

Les dones cada cop ocupen més els llocs d’alta qualificació. Aquesta és la conclusió que es desprèn de l’estudi Trajectòries laborals de les dones que ocupen llocs d’alta qualificació, que va presentar dimecres el Ministeri de Sanitat, Política Social i Igualtat. L’informe destaca la presència equilibrada de dones en el sector amb un 43%, davant del 57% dels homes.No obstant això, la bretxa salarial continua sent la principal diferència ja que se situa en el 31,8%, nou punts per sobre de la mitjana nacional que està en un 22%.

Això es deu, segons la secretària d’Estat d’Igualtat, Laura Seara, a que “entre més categoria més salaris existeixen amb atribucions variables que estan fora dels convenis, com objectius, disponibilitat o repartiment de beneficis”. A vegades, les dones es poden trobar en en impediments familiars a l’hora de viatjar o això poden pensar els seus caps i també es troben en desigualtats pel que fa a la maternitat que no només es penalitza ser mare sinó també la mera possibilitat de ser-ho.

L’estudi ha entrevistat a 32.690 traballadors i treballadores, que, quant al perfil entre els homes i les dones sol ser molt semblant: tenen entre 35 i 44 anys, la seva parella també té un sou remunerat, fan jornada completa i amb un contracte indefinit a una empresa consolidada i gran

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Cheryl D. Miller: “La participació de les dones al Mobile World Congress s’estanca”

El discurs de Cheryl D. Miller, fundadora del Digital Leadership Institute (DLI) i guanyadora del...

Mor Ana Maria Moix als 66 anys aquest 28 de febrer

Ana Maria Moix. @escritores.org Una de les escriptores més reconegudes de la seva generació...

François Ozon: Una nova amiga

Una nova pel·lícula de François Ozon que transmet una sensibilitat extraordinària, trencadora de prejudicis...