Diumenge 01 octubre 2023

Diumenge 01 octubre 2023

País Valencià: MAREA VIOLETA CONTRA LA REFORMA DE LA LLEI DE L’AVORTAMENT

El Moviment Feminista de València crida a unes concentracions el dijous 21 de juny a València i Castellò per expressar la seva  indignació davant les afirmacions de Gallardón entorn de la maternitat, considerant-la destinació forçosa, central i única per a totes les dones, amb independència de la seua decisió.

Així mateix rebutgen la derogació de la Llei orgànica 2/2010 de 3 de març de salut sexual i reproductiva i d’interrupció voluntària de l’embaràs, per a tornar a una versió revisada de despenalització en alguns supòsits.

conce1

“Tornar a una legislació “de permisos” ens allunyaria de la legislació majoritària en els estats més desenvolupats i en la majoria dels països de la Unió Europea, en els quals la interrupció voluntària de l’embaràs està despenalitzada i es regula a través de la llei de terminis” afirmen.

Aquests països són: Alemanya, Àustria, Bèlgica, Dinamarca, França, Portugal, Grècia, Bulgària, Eslovàquia, Estònia, Letònia, Lituània, Hongria, República Txeca, Itàlia, Romania i Regne Unit. Tambe recorden que els òrgans de supervisió dels tractats internacionals de l’ONU diuen clarament que els drets humans de les dones, com el dret a la vida, a no ser objecte de discriminació, o a no ser sotmesa a tracte cruel, inhumà i degradant, entre d’altres, es veuen compromesos quan s’implementen lleis i pràctiques restrictives i punitives en relació a l’avortament.

Llegiu el Manifest i mireu L’Agenda de La Independent de 21 de juny 

 

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

La Unió Europea ha de posar fi al seu suport militar a Israel / Centre Delàs

A mesura que el conflicte a la Franja de Gaza s’intensifica, i el nombre de...

“Les petites accions porten a molts canvis”

Adriana Ribas, llicenciada en Ciències Polítiques i de l’Administració per la UPF, és coordinadora d’Amnistia...

PREMIS SICOM 2010: la Pau, les relacions Nord-Sud, el Medi Ambient,els Drets Humans i l’equitat de gènere

Les obres premiades enguany per l’associació SICOM (Solidaritat i Comunicació), han hagut de combinar fotografia...