Dijous 25 abril 2024

Dijous 25 abril 2024

Compartir

Fidem: Les empresàries han d’exportar a altres països

 

 

 

Cada vegada són més les empresaries que han donat el salt de l’internacionalització de les seves empreses, i exporten i fins i tot tenen delegacions a altres països del món. FIDEM vol ajudar a les dones en aquest procés.

Això es el que aconsellà la Fundació d’Empresàries FIDEM, en la 2a Jornada d’Internacionalització que va realitzar a Barcelona fa uns dies: “Cal que les nostres empresaries s’atreveixin a sortir fora del nostre país, seguint l’exemple de les que ho han fet amb èxit, i com les nostres invitades d’avui,  Maria Fernández i Carme Turiera, us explicaran la seva experiència”.  Amb aquestes paraules Maria Angels Tejada, la presidenta, va inaugurar la jornada que es va realitzar en un restaurant de Barcelona. Al final de l’acte, Tejada  va demanar disculpes a les 54 dones empresàries i executives presents per què la calefacció no va funcionar be durant el sopar, en  uns dels dies més freds a la ciutat, pero, va afegir que  “malgrat el fred i la no massa bona qualitat de la megafonia, l’esdeveniment ha estat tot un  èxit”.

 

 

alt

 

 

 

 

A més de les ponents, van parlar també -durant 30 segons cadascuna- dones de les taules, que van assistir a aquesta jornada per primera vegada, i  entre elles, cal destacar la intervenció de la nostra companya Elena Tarifa, que  va parlar de  La Independent, i de l’Associació Món Comunicació, i  va comentar que ella, des de feia molt temps està molt interessada en la internacionalització de les empreses de dones,  però des que va fer un curs de marketing internacional, ho veu molt més clar, i assessora a empresàries en aquest tema.

 

Cal compartir experiències

Aquesta jornada, volia animar a empresàries a sortir fora del nostre país, i  la presidenta de la Comissió d’Internacionalització, Glòria Abati, va presentar l’acte, i  va introduir el full de ruta a seguir el 2015. “A cada reunió, com a la d’ara -va comentar- està previst convidar a una empresària, que treballi a nivell internacional, amb l’objectiu que comparteixi les seves experiències amb les membres de la comissió, creant així sinèrgies enriquidores. Cal tenir en compte que el món és molt ample, i ara, per exemple, estem treballant  especialment en el foment del comerç amb països africans com Mali i Burkina Faso, i tambè a paíssos d’orient, com Xina”.

Queta Domènech, presidenta de Vallformosa, va presentar a les ponents: María Fernández, directora d’exportació de Grup Òptim, i Carme Turiera, cofundadora i directora de vendes de Barcelona Guide Bureau. Ambdues ens van explicar a quines dificultats et pots enfrontar quan accedeixes a mercats internacionals, i van posar com exemple, la paciència que es necesita per tancar una negociació amb el mercat xinès. També van coincidir en la bona acollida que té la marca Barcelona quan s’obren nous mercats.

 

 

alt

 

 

Fernández va explicar com poc a poc el grup d’òptica que dirigeix,  ha anat avançant en el nostre pais dissenyant ulleres per les marques de moda, i exportant qualitat fora.”Ens vam  donar compte de les possibilitats de Xina, i que era molt difícil negociar i mantenir una exportació amb ells, sense tenir una delegació a prop. Ara tenim una oficina a Honk Kong que funciona molt bé”. De la seva banda, Turiera experta en turisme de  Barcelona, i en l’oferta de rutes turístiques, també va oferir la seva oferta a l’exterior. “Ens hem adaptat als nous temps amb l’ ús de les possibilitats d’Internet, i exportem la marca Barcelona fora. Hem acconseguit que les empresaries que ens visiten per primera vegada ja sapiguen que poden fer-hi aquí”. 

Després del sopar i seguint amb la tradició de FIDEM, es va realitzar l’espai de networking, on les empresàries de diferents sectors: traducció, escriptura, consultoria, salut, ciència …  parlen entre elles. Tambè van recordar que la propera reunió de treball del grup d’Internacionalització serà el 12 de març a les 17,30 hores, a la seu de PIMEC (5ªplanta, carrer Viladomat 174 (Barcelona)Tejada va tancar l’acte agraïnt l’assistència, i el suport a les empreses patrocinadores. També va demanar a les dones empresàries, executives i emprendores presents, que encara no eren sòcies de la Fundació, que s’hi apuntessin.

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Julia López

Julia López

Periodista, amb més 40 anys d’experiència en el món de la comunicació i com a redactora de mitjans. Co-fundadora i coordinadora de l’Associació Món Comunicació (AMC).
Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

GAMAG des de la perspectiva sueca

  Grup de TIC En el Dia dels Drets Humans, 10 de desembre, s’han acabat...

Catalunya i Balears: Per una Agenda 2030 Feminista / La Independent / Notícies gènere

S’acaba de presentar a Barcelona la campanya Agenda 2030 feminista en el marc de les...

Cuba: Estudis de gènere, en els marges de l’acadèmia

Els estudis de gènere i amb perspectiva feminista han crescut en l’última dècada a Cuba,...