Dijous 25 abril 2024

Dijous 25 abril 2024

Compartir

Èxit de la trobada de dones cineastes a la 64 Berlinale

 

Cap a la igualtat de gènere: el finançament públic del cinema

Les cineastes destaquen la necessitat de reunir xifres i elaborar estadístiques per treballar eficaçment per la major participació de la dona en la indústria

Mariel Macià, en nom de l’Associació de Dones Cineastes i de Mitjans Audiovisuals (CIMA), i la directora general de l’ICAA, Susana de la Sierra, van ser dues de les ponents destacades.

“Get Yourself Conneted”, el debat sobre la situació de la dona en la indústria cinematogràfica, celebrat el passat 13 de febrer amb motiu de la 64 Berlinale, va ser un gran èxit. A la trobada hi van acudir més de dues-centes persones, entre les quals hi havia directores, actrius, programadores, investigadores… La directora i guionista Mariel Macià, directora executiva de MICA, va presentar una ponència en nom de CIMA. I la directora general de l’ ICAA, Susana de la Sierra, va participar en un panell sobre finançament. Les cineastes reunides van reconèixer la necessitat de reunir xifres i elaborar estadístiques per treballar eficaçment per la major participació de la dona en la indústria.

En l’acte, Mariel Maciá, programadora del Festival de Cinema de Dona de Dortmund I Cologne i directora executiva de MICA, va presentar una ponència en la qual es va referir al projecte, promogut per CIMA i signat per 14 entitats europees, per incloure en la Comunicació de Cinema de la Comunicació Europea una referència explícita a la igualtat en les ajudes que lliuren els estats a la seva cinematografia.

“Cada organització de dones en l’audiovisual en el món tenen diferents estratègies per aconseguir la igualtat -va dir -. Algunes organitzen festivals, altres activitats de formació, d’altres són més polítiques, altres anarquistes, algunes parlen de continguts, altres de rols de lideratge, unes creuen que cal derrotar el sistema lluitant en el seu terreny, altres creuen que cal crear un sistema nou… però en el que totes estem d’ acord és que la igualtat d’oportunitats per a les dones és imprescindible per assegurar la diversitat cultural a la qual Europa aspira a la seva acta de Drets Fonamentals. Per això, 14 entitats europees van signar aquesta proposta que us presento avui aquí. Perquè aquesta és la base on totes estem d’ acord i on juntes som més fortes”.

En les diferents ponències es van donar a conèixer xifres sobre la participació de la dona en el cinema i els percentatges es troben entre el 6 per 100 i el 30 per 100, sense superar mai aquest i depenent dels diferents països i les diferents professions. Són números que no han canviat en l’última dècada i que van donar lloc a un intens debat, resumit en tres punts essencials: Les xifres són necessàries. Les estadístiques són molt valuoses en el treball per la participació de la dona en la indústria cinematogràfica; Igualment important és la sensibilització per la igualtat de gènere i la diversitat cultural entre els representants- homes i dones-en comissions de fons cinematogràfics, festivals, distribució …; I cal explorar possibles quotes en el finançament públic per a les pel·lícules dirigides per dones i així aconseguir l’equitat de gènere.

The Dortmund|Cologne International Womens Film Festival, associat amb l’Athena Film Festival de Nova York (en nom del IWFFN, the International Womens Film Festival Network) eren les organitzadores de la trobada, on també hi va participar la directora general de l’ ICAA, Susana de la Serra. Altres executives d’entitats europees i instituts de cinema que van presentar ponències van ser la guanyadora d’un Ós d’Or Jazmila Zbanic, Cornelia Hammelmann (German Federal Film Fund), Claudia Landsberger (Head of EYE International, Film Institute Netherland), Sanja Ravli? (President of the Gender Equality Study Group Eurimages) i Melissa Silverstein (Athena Film Festival New York, “Women and Hollywood”) , entre altres.

A l’acte hi van acudir més de dues-centes persones, entre les quals hi havia cineastes com Sandra Nettelbeck, Monika Treut, Tatjana Turanskij, Katharina Feistl, Claudia Richarz o Aysun Bademsoy, l’actriu Maren Kroymann, les programadores Aurélie Godet (Locarno), Grit Lemke (Leipzig) o Norma Guevara (Creteil), investigadores com Heide Schlüpmann o Christine A. Maier


Enllaços d’interès:

facebook CIMA

twitter CIMA

vimeo CIMA

 

 

 

Compartir

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Vilafranca del Penedès: Conferència sobre les víctimes de les mines i el mur de la vergonya al Sàhara Occidental / La Independent / Notícies Gènere

L’Escorxador de Vilafranca acull, el 10 de desembre en el marc del Dia Internacional del Drets...

Nota de premsa: La fallada hepàtica continua sent la principal causa de mort en persones coinfectades per VIH i hepatitis C

Pacients, ONG i metges debaten a Barcelona sobre l’ús i l’accés primerenc als nous tractaments...

Tots els cavalls d’ Antònia Vicens

    RESSENYA És un llibre petit, vermell, senzill, editat per La Breu Edicions. Premio Nacional...