viernes 24 enero 2025

viernes 24 enero 2025

Suècia – Internacional: Els periodistes Maria Ressa i Dmitry Muratov, premis Nobel 2021 / La Independent / Notícies gènere

El jurat ha valorat les seves lluites per la llibertat de premsa i les denúncies sobre els abusos de poder a les Filipines i Rússia. El lliurament tindrà lloc el pròxim 10 de desembre, amb motiu de l’aniversari del fundador dels guardons, Alfred Nobel.

 

Maria Ressa i Dmitry Muratov, premis Nobel 2021. Il·lustració: Niklas Elmehed

El Comitè Noruec del Nobel ha anunciat aquest matí que els guanyadors del Premi Nobel de la Pau són els periodistes Maria Ressa i Dmitry Muratov. La comissió reconeix el seu treball per la llibertat de premsa i per denunciar els abusos de poder a les Filipines i Rússia. El jurat també els ha valorat com un exemple dels periodistes que defensen la llibertat de premsa en “condicions cada vegada més adverses”.

D’una banda, Maria Ressa ha treballat com a periodista d’investigació de la CCN a Àsia i cap de Notícies i Actualitat de la cadena ABS-CBN. Ha estat víctima ciberassetjaments i processos judicials relacionats amb els seus reportatges com a directora del mitjà online Rappler. Ressa cobreix les polítiques i les accions del règim del president Rodrigo Duterte a les Filipines.

D’altra banda, Dmitry Muratov és redactor en cap de Novaya Gazeta, un diari rus crític amb el Kremlin de Moscú. El periodista va fundar el mitjà l’any 1993 i és conegut pels seus treballs sobre abusos de poder, drets humans i corrupció del règim rus. Des del naixement del diari, sis dels seus periodistes han estat assassinats, entre elles Anna Politkovskaya autora d’articles sobre la guerra a Txetxènia.

Compartir

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Search

There is no Event

Boletín de noticias

Suscríbete a nuestro boletín semanal y a las últimas noticias publicadas.

También te puede interesar

Barcelona: Presentació del llibre Barcelona Feminista 1975 – 1998 / La Independent / Notícies gènere

Barcelona va viure als anys setanta i vuitanta una explosió de llibertat. Les feministes van...

30 años de la revista Mujeres y Salud (MYS)

Esta mañana, del 17 de octubre, en la sede del Instituto de la Mujer, la...

Candidates i Programa 20N d’ERC

 LLISTES ERC AL CONGRÉS ESPANYOL I AL SENAT Les Candidatures al Congrés per Barcelona Ramona...