Wednesday 30 September 2026

Wednesday 30 September 2026

Compartir

Montse Gatell (ICD) vol que es respecti el treball de Catalunya en la lluita contra la violència masclista

La presidenta de l’ICD demana que es respectin les estructures de treball en xarxa i territorial de Catalunya en la lluita contra la violencia masclista. Ho ha demanat a Madrid en el marc de la Comissió Sectorial d’Igualtat que organitza el Ministerio de Sanidad, Servicios Sociales e Igualdad. 

En la reunió s’ha creat el Grup de treball de la Estrategia Nacional  para la eradicación de la Violencia de Género, que basarà la seva actuació en la prevenció i la sensibilització, el treball en xarxa i l’atenció als menors. I Gatell ha advertit de la voluntat homogeneïtzadora pel que fa a tot el territori de l’Estat de les accions i del punt de partida d’aquesta estratègia estatal i ha recordat que “… a Catalunya tenim una estructura de treball en xarxa en la lluita contra la violència masclista que ens ve definida per una llei pròpia i les actuacions que desenvolupem també les decidim a Catalunya doncs cada territori és sobirà en les seves polítiques públiques”. 

La presidenta de l’ICD  també ha demanat que es faci una modificació dels criteris de distribució del Fons de l’Estat que es distribueix entre les Comunitats Autònomes (CCAA) per a l’assistència social integral a víctimes de violència masclista per avançar en un repartiment proporcional al cost de la vida i la població ja que actualment hi ha algunes partides d’aquests fons que s’atorguen a parts iguals entre totes les comunitats autònomes.

Compartir

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

There is no Event

Boletín de noticias

Suscríbete a nuestro boletín semanal y a las últimas noticias publicadas.

También te puede interesar

Què en pensa… María Olivares. MMD

Què en pensa… María Olivares. MMD Proposar altres maneres de relacionar-nos amb la vida i...

Barcelona: El Observatori señala los estereotipos en los estantes publicitarios / La Independent / Noticias Género

El Observatori de les dones en els mitjas de comunicació, instancia de participación ciudadana impulsada...

Presentació del llibre ‘Corresponsals de les migracions. La cobertura informativa d’un fet global’

La Comissió de Periodisme Solidari del Col·legi de Periodistes de Catalunya presenta el llibre ‘Corresponsals...