Friday 25 September 2026

Friday 25 September 2026

Compartir

Manifest De Dones x Dones

 

 

 

Estem vivint uns moments excepcionals, emocionants i alhora inquietants. Des de la nostra visió com a feministes antimilitaristes, ens trobem davant una gran possibilitat per fer palesa les nostres accions davant els conflictes, davant d’aquesta situació que està impedint la nostra normalitat quotidiana i el nostre Dret a Decidir.

Com a Dones x Dones volem manifestar que.
Qualsevol conflicte no es pot resoldre si no es fa des d’unes relacions simètriques . Cosa que de moment no està passant. Entre l’Estat espanyol i les institucions de Catalunya i el seu Parlament.

Que qualsevol resolució de conflicte ha de passar per saber escoltar les opinions de les altres i dels altres que no pensen com nosaltres, pel que fa el Referèndum i el Dret a Decidir.

Que aquesta situació , s’ha agreujat a partir de la utilització de la força per part del Govern espanyol. Un Govern que vol imposar la seva pròpia visió de les lleis i que va en detriment de la democràcia.

Que cal deconstruir la imatge de l’enemic. L’enemic no és l’Estat espanyol sinó l’actuació d’un govern que ha basat la seva política contra Catalunya per desviar l’atenció vers totes les seves corrupcions.Com a feministes, hem de ser capaces de deconstruir aquest sistema androcèntric “d’estàs amb mi o en contra meu”.

Que cal reforçar la unió entre les dones per empoderar les nostres accions pel Dret a Decidir en un país lliure per a totes, per a tothom.

Que hem de ser capaces de mantenir com a eina i instrument fonamental contra aquestes repressions, la desobediència i la resistència no violenta.Com a Feministes en sabem molt de desobeir.Cal evitar utilitzar el llenguatge bel·licista que estan utilitzant la majoria dels mitjans de comunicació.

Buscar altres maneres de cridar els clams durant aquests dies.Continuar reivindicant la Democràcia a través de la festa, l’alegria, les cançons, i quan calgui, també a través del silenci. Un silenci per recordar i no oblidar el què està en joc aquests dies.

I que la nostra casa, Ca la Dona, esdevingui un espai d’acollida, de benvinguda i de suport a totes les dones en tota la seva diversitat. Sempre obertes a noves mirades!!!
Vicky Moreno

 

 

Compartir

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Search

There is no Event

Boletín de noticias

Suscríbete a nuestro boletín semanal y a las últimas noticias publicadas.

También te puede interesar

El Festival BCN Film Fest s’obre i clausura amb el protagonisme de les dones

No hay traducción disponible Des del 15 al 23 d’abril es podrà gaudir d’unes 60...

TEDx Barcelona Women. Estamos a tiempo de cambiar el equilibrio hombre-mujer*

TEDx Barcelona Women – ‘It’s time toshift the balance!’ 10 de junio de 2015...

Barcelona: Barcelona: Aprobado nuevo decreto en defensa de personas LGBTI / La Independent / Noticias Género

El Gobierno de Cataluña aprobó el decreto que refuerza el Consejo Consultivo en defensa de...