Wednesday 30 September 2026

Wednesday 30 September 2026

Compartir

Girona: Balanç de comarques gironines sobre violència masclista el 2015 / La Independent / Notícies gènere

La Comissió Institucional de protocols de violència domèstica de les comarques gironines va fer un balanç dels primers nou mesos del 2015, informant que es van registrar 1.186 denúncies per violència masclista en l’àmbit de la parella, i 259 en l’àmbit familiar. A més, el telèfon 900 900 120 va rebre de 15 de gener a 15 de novembre d’aquest any 633 trucades, que representen un 6,6% de tot Catalunya.

 

 

 

 

La Comissió integrada per diferents grups de treball, el de violència masclista, el d’infància i adolescència, el de persones grans i el de mutilació genital femenina, va informar que, amb el compromís d’eradicar la violència i amb voluntat de progrés i millora, el model gironí ha anat evolucionant i que, després de la creació el 2013 de la Comissió Tècnica de Coordinació Institucional per a la prevenció de la conflictivitat juvenil, aquest 2015 s’ha creat la Taula Territorial d’Infància a Girona per impulsar, coordinar i promoure polítiques d’aquest àmbit i donar compliment a la Llei dels drets i les oportunitats en la infància i l’adolescència.

En la presentació de l’informe hi van ser, entre d’altres, representants de la Judicatura, Fiscalia, Consells Comarcals i Ajuntaments, dels Col·legis d’Advocats de Girona i de Figueres i del Col·legi de Periodistes, a més de representants dels departaments d’Ensenyament, Salut, Interior i Benestar social i Família, de l’Institut Català de les Dones, els Mossos, l’Institut de Medicina Legal i de l’Assemblea Territorial de les Dones; també van estar presents el delegat del Govern, Eudald Casadesús, acompanyat pel magistrat Adolfo García Morales com a portaveu, que ha presidir la Comissió institucional de seguiment dels protocols contra la violència domèstica a les comarques gironines i el subdelegat del Govern de l’Estat, Juan Manuel Sánchez Bustamante.

Compartir

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Diva Criado

Diva Criado

Abogada y periodista, Máster en Gestión Pública de la Universidad Pompeu Fabra de Barcelona.
Search

There is no Event

Boletín de noticias

Suscríbete a nuestro boletín semanal y a las últimas noticias publicadas.

También te puede interesar

Si es tan normal, nos seguirán matando

OPINIÓN Hace ya algunas semanas que le doy vueltas… y no termino de entenderlo....

maribel

Les dones, pinça entre els mercats i la religió

OPINIÓ Nazanin Amirian, fou convidada per la Mancomunitat intermunicipal de la conca d’Òdena, en...

«Meditacions sobre la fúria», IX Jornades Marçalianes

El títol d’aquestes Jornades neix del text que Maria-Mercè Marçal va escriure l’any 1993 quan...