Thursday 24 September 2026

Thursday 24 September 2026

El parlament continua la feina pel Pacte per a la Infància a Catalunya

 

El 20 de febrer, al matí, s’ha celebrat la primera reunió del Pacte per a la Infància a Catalunya d’aquesta legislatura amb els grups parlamentaris, tal com va anunciar la consellera de Benestar Social i Família el passat 7 de febrer, durant la seva compareixença davant la Comissió de Benestar, Família i Immigració.

A la reunió hi han participat, per part del Govern, la consellera de Benestar Social i Família, Neus Munté; la secretària de Família, Dolors Gordi; la directora general d’Atenció a la Infància i l’Adolescència, M. Mercè Santmartí, i el director general d’Acció Cívica i Comunitària, Ramon Terrassa; i per part dels grups parlamentaris, representants de CiU, ERC, PP, ICV-EUA, C’s i CUP.

 

En aquesta primera trobada, la consellera Munté ha explicat que “la proposta actual de Pacte per a la Infància a Catalunya és fruit d’un intens treball de participació de les entitats del sector, experts i grups durant bastants mesos, i que compta amb el suport majoritari d’aquestes entitats”. la seva voluntat, ha dit es “seguir treballant en la via del consens, per tal que aquest pacte sigui assumit per tots els grups parlamentaris”.

Munté també ha destacat, que “el Pacte per a la Infància a Catalunya és un document que ha d’expressar el compromís per situar la infància com a eix vertebrador del conjunt de les polítiques a Catalunya, incrementant la visibilitat social de la infància, avançant en drets i responsabilitats, i que tot això es tradueixi en un increment del benestar de la infància”. La voluntat de la consellera és que es pugui convertir ben aviat en mesures concretes anuals.

 

Compartir

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

There is no Event

Boletín de noticias

Suscríbete a nuestro boletín semanal y a las últimas noticias publicadas.

También te puede interesar

Mostra de les obres presentades a concurs: Eradicació de la violència masclista

Des de dijous 3 de novembre – Fins divendres 25 de novembre Eradicació de la...

Catalunya: Es presenta el primer registre de plans d’igualtat per a les empreses / La Independent / Notícies gènere

La Generalitat de Catalunya, a través del Departament d’Empresa i Ocupació i, més concretament del...

Institut Català de les Dones: vídeo de la campanya i el cartell 8M 2021

En el marc de la commemoració del Dia Internacional de les Dones, el proper...