Monday 19 October 2026

Monday 19 October 2026

Compartir

Dia Internacional de LLibertat de Premsa: La Llibertat d’Expressió i la igualtat davant la llei

 

 

Tenim més mitjans de comunicació que mai però menys eines per a l’analisi i la comprensió. Mai ha estat tan fàcil exercir el nostre dret a la llibertat d’expressió i d’informació, però tampoc ha estat mai tan fàcil interferir-hi. Avui celebrem el Dia Internacional de la Llibertat d’Expressió que per a nosaltres va estretament lligat a un projecte polític que impedeixi interferir en les llibertats bàsiques i que defensi la igualtat de ciutadans i ciutadanes davant la llei. Aquesta  igualtat ha de ser entesa com una absència de diferència per raons de classe social, de gènere, de religió, d’edat o de qualsevol altre tipus.

 Periodistes, escriptors i escriptores són empresonats i silenciats arreu del món per dir coses que no agraden al poder, als que governen. Quan la llibertat d’expressió no pot ser exercida plenament pels i per les professionals la democràcia, el projecte polític, està en perill. La llibertat d’expressió és un dels pilars de la democràcia i un dels Drets Humans més universals. En democràcia els ciutadans i les ciutadanes han de poder participar cada vegada més en la informació que sempre ha de passar pel sedàs dels periodistes.

Enguany aquesta Diada Internacional es produeix en el marc d’una de les crisis econòmiques més profundes dels darrers temps, una crisi que està essent aprofitada pels que la van causar, fonamentalment el sector bancari i financer.

Aquesta crisi està precaritzant cada dia més la situació de les dones i d’aquelles que exerceixen l’ofici de periodista, a través de la reforma del mercat laboral. Per això, hem de treballar per un model de societat que fomenti la participació en el procés polític d’una ciutadanía cívica. Ara assistim a un nou fenòmen que és la incursió dels bloggers, de les xarxes socials i d’Internet. Aquests mitjans serveixen per escoltar la veu de la ciutadania. Nosaltres, com a periodistes denunciem aquest nou fenòmen que imposa penes de presó per als bloggers perquè és intentar fer callar la veu de les persones.

 

Compartir

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

There is no Event

Boletín de noticias

Suscríbete a nuestro boletín semanal y a las últimas noticias publicadas.

También te puede interesar

Hay que recordar las Jornadas Catalanas de la Mujer de 1976

Presentació de la web amb motiu del 45 aniversari En mayo de 1976, desde el...

Sara Lovera, Premio Nacional de Periodismo por trayectoria en México

(Cd. de México) La periodista Sara Lovera López, fundadora y colaboradora permanente de La...

El gobierno central recurre las leyes

OPINIÓN El TC tiene atribuido por ley la resolución de los recursos de inconstitucionalidad...