viernes 19 abril 2024

viernes 19 abril 2024

Catalunya: Projecte de convivència abans de tres anys en totes les escoles / La independent / Notícies gènere

El Govern facilitarà que tots els centres educatius de Catalunya puguin comptar amb un projecte de convivència abans de tres anys. L’objectiu és que els centres disposin d’un instrument que faciliti la convivència i doni coherència a les diferents accions que es realitzen per millorar el clima escolar.

 

 

El Departament d’Ensenyament posa a disposició dels centres l’aplicació informàtica per elaborar el projecte, i també els recursos formatius i d’assessorament necessaris

El Govern ha analitzat l’estat de la implementació del Projecte de Convivència en els centres educatius de Catalunya. D’acord amb la Resolució ENS/585/2017, de 17 de març, tots els centres del Servei d’Educació de Catalunya hauran d’implementar un projecte de convivència abans de tres anys, en cas que no en disposin.

Cada centre haurà d’elaborar aquest projecte tenint en compte les seves necessitats i especificitats. És per això que el Departament d’Ensenyament posa a la disposició dels centres una aplicació informàtica amb instruments de diagnosi, que els ajudi a detectar els seus punts forts i febles, i amb orientacions i recursos per elaborar el projecte. Així mateix  el Departament facilitarà als centres els recursos formatius i l’assessorament necessaris.

El Projecte de Convivència, que és responsabilitat de la direcció del centre, forma part del Projecte Educatiu del Centre i recull les mesures de promoció de la convivència, els mecanismes per a la resolució pacífica dels conflictes, especialment la mediació, així com les mesures i actuacions d’intervenció educativa. Reflecteix doncs les accions que els centres desenvolupen per capacitar tot l’alumnat i la resta de la comunitat escolar per a la convivència i la gestió positiva dels conflictes. En aquest sentit, ha de donar resposta a uns objectius generals: assegurar i garantir la participació de tota la comunitat educativa, ajudar a cada alumne a relacionar-se amb si mateix, amb els altres i amb el món, potenciar l’equitat i el respecte a la diversitat de l’alumnat, fomentar la mediació escolar, la cultura del diàleg, de la pau i la no-violència.

Compartir

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Search

There is no Event

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Carme Ruscalleda: pasión y rigor profesionales

“Sin ninguna duda, el sector ha ganado con la incorporación de las mujeres “ En...

Barcelona: El reto de la diversidad afectiva y sexual, un tema pendiente / La Independent / Noticias género

El 14 de junio se realizó la jornada “Diversidad afectiva y sexual, un reto para...

Sara Lovera ultima

25 de noviembre: palabras y discursos

        OPINIÓN El presupuesto 2021 acordado por la Cámara de Diputados desapareció...