Thursday 10 September 2026

Thursday 10 September 2026

Compartir

Catalunya: ICD video Homenatge a Neus Català / La Independent / Noticies Gènere

L’Institut Català de les Dones ha realitzat un video com a document Homenatge a Neus Català supervivent dels camps de concentració nazi, com a final de la commemoració del seu centenari, l’any 2015 de l’Any Neus Catala.

 

 

 

Aquest audiovisual ha estat realitzat per l’historiador i divulgador Jordi Algué, i és un viatge en imatges per per la seva vida.

Se li han realitzat multiples reconeixements, de la societat civil, política i de diverses generacions.

Ca la Dona el 14 abril 2015 li va fer un homentage a l’espai República Feminista i l’acte va comptar amb la historiadora Magda Salles i la cantautora Marina Rossell, grans amigues de Neus. I recollint unes paraules d‘Inmaculada Font, en Una biografia novel·lada de Neus Catalá, supervivent dels nazis: “És gairebé un miracle, una proesa de la naturalesa, que una dona obligada a romandre en formació diverses hores al dia sota la neu i a enganyar la fam amb una sopa clara i un rosegó, hagi sobrepassat els 100 anys. És una icona a més d’una supervivent. El seu missatge és que les atrocitats que va presenciar no es repeteixin mai.

Compartir

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Amada Santos

Amada Santos

Fotoperiodista i Socióloga. Activista Feminista, Defensora DDHH i Cooperant. Presidenta de la XIDPIC.Cat. Co-coordinadora i Editora de La Independent. Coordinadora Internacional a la RIPVG
Search

There is no Event

Boletín de noticias

Suscríbete a nuestro boletín semanal y a las últimas noticias publicadas.

También te puede interesar

Catalunya: Un mateix fàrmac pot tenir efectes oposats sobre la memòria segons el sexe

L’estudi, de l’INc-UAB, fa una crida a fer més investigació bàsica i clínica que inclogui...

“En estos tiempos, hay que trabajar muy duro , y más si eres mujer”

El recuerdo más vívido que tiene Verónica Buzica de su adolescencia es el estar rodeada...

“Las chicas de campo” de Edna O’Brien

Edna O´Brien (Tuamgraney, en County Clare, Irlanda, 1932), reconocida como una de las mejores...