jueves 28 marzo 2024

jueves 28 marzo 2024

Compartir

CATALUNYA: Cal regalar joguines segures i no sexistes / La Independent / Notícies Gènere

No hay traducción disponible

Una campanya de la Generalitat demana “reflexionar” abans de comprar per Nadal les joguines. Aquestes han de ser segures i no sexistes. 

 

alt

 

“Reflexiona sobre #elpaperdelregal”, és la campanya que Generalitat ha posat en marxa fins el 15 de desembre. Coincidint amb el Nadal, l’Agència Catalana de Consum (ACC) del Departament d’Empresa i Coneixement, i l’Institut Català de les Dones (ICD) han sumat esforços i a la presentació oficial el dimarts 9, la directora de l’ACC, Beth Abad, i la presidenta de l’ICD, Laura Martínez, han explicat el perquè d’aquesta iniciativa conjunta que té com a finalitat: “fomentar la compra de joguines segures, lliures de violència i de continguts que puguin crear addicció, i alhora sensibilitzar sobre la importància de la transmissió de valors igualitaris als infants a través del joc i les joguines”.

 

alt

 

En concret, la campanya convida la ciutadania a celebrar el Nadal “amb joguines segures: lliures de sexisme i violència, i amb el símbol de Conformitat Europea”. A més, les responsables fan un recordatori a les persones consumidores, i afegeixen com novetat, que: “abans de regalar, cal reflexionar sobre #elpaperdelregal”. La campanya es difondrà durant els propers dies, a través de la inserció d’anuncis en mitjans impresos, diaris digitals i, sobretot, l’edició i distribució de 56.000 cartells a botigues d’arreu de Catalunya.

 

 

alt

 

 

La directora general de Consum, Beth Abad, ha destacat el compromís de la Generalitat per “vetllar pels drets de les persones consumidores i treballar per sensibilitzar, prevenir i lluitar contra el sexisme en el consum”. Ha subratllat que l’objectiu d’aquesta campanya “es conscienciar les persones consumidores perquè quan comprin una joguina, ho facin d’una manera responsable”. Així mateix, ha ressaltat que enguany “l’ACC ha retirat del mercat 41.342 joguines per incompliments en l’etiquetatge i en els requisits de seguretat”.

Els productes, en les seves etiquetes, han d’indicar si han passat tots els controls comunitaris i l’edat mínima, entre altres informacions bàsiques

Per la seva banda, la presidenta de l’ICD, Laura Martínez, ha subratllat que cal “ser coherents” i “si volem una societat amb igualtat efectiva de dones i homes hem de començar per nosaltres, i ser un exemple per als infants, però també hem d’educar en els valors de la igualtat d’oportunitats en el temps de joc i triar joguines superadores del sexisme dels rols que encara imperen en la nostra societat”. La presidenta de l’ICD també ha demanat que se sigui crític amb els estereotips sexistes en els anuncis de joguines i ha recordat que el darrer informe del Consell Audiovisual de Catalunya (CAC) va demostrar que “malgrat que hi ha una tendència a reduir el nombre global d’estereotips, en el cas dels estereotips femenins no només no segueixen aquesta tendència, sinó que fins i tot augmenten. I això perjudica el desenvolupament de les nenes perquè les limita en la seva vida futura”.

Per donar compliment a la Llei 17/2015, del 21 de juliol, d’igualtat efectiva de dones i homes, Beth Abad i Laura Martínez també han anunciat que aquest desembre signaran un acord de col·laboració amb el Col·legi de Publicitàries i Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya en matèria de publicitat i perspectiva de gènere.[+ info]

 

Compartir

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Julia López

Julia López

Periodista, amb més 40 anys d’experiència en el món de la comunicació i com a redactora de mitjans. Co-fundadora i coordinadora de l’Associació Món Comunicació (AMC).
Search

There is no Event

Butlletí de notícies

Subscriu-te al nostre butlletí setmanal amb les darreres notícies publicades.

També et pot interessar

Mucho mas que promesas

      OPINIÓN A medio camino de la comedia negra, el drama y el...

La militarización de las fronteras y la esclavitud son un negocio para corporaciones europeas

Presentación del informe ‘Tras la frontera’.  La militarización de las fronteras y la esclavitud son...

Cuba: Postgrado Internacional Género y Comunicación de la Cátedra de Género y Comunicación Mirta Aguirre del Instituto

La Cátedra de Género y Comunicación Mirta Aguirre del Instituto Internacional de Periodismo “José Martí”...