viernes 10 julio 2026

viernes 10 julio 2026

Compartir

Brussel·les: La Unió Europea dóna suport a processos de justícia transaccional/ La Independent / Noticies Génere

Dilluns passat, 19 de juny, la Unió Europea, amb motiu del Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència Sexual en conflictes armats, va anunciar que donarà suport a la justícia transaccional per evitar la impunitat en els casos de violència sexual.

 

 

 

A través de l’Alta representant de Política Exterior i de Seguretat Comuna de la Unió Europea, Federica Mogherini, que també signa la comissària de Justícia Vera Jourova, el Comissari de Cooperació Internacional i Desenvolupament Neven Mimica, d’Ajuda Humanitària Christos Stylianides i de Política de veïnatge Johannes Hahn en un comunicat manifesten que la UE, ha tingut un paper determinant en l’escena internacional, en contra de la violència sexual de països en conflicte i han donat suport, i assistència en processos de Justícia Transicional a Colòmbia, Kosovo i Filipines.

Destaca la nota conjunta que la UE, dóna suport financer a governs de la Unió, per prevenir la violència sexual i la violència de gènere a la regió. El que: “com la resta de formes de violència i discriminació, ja sigui contra dones i homes, nenes o nens, és una violència flagrant i inacceptable als drets humans”.

Compartir

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Picture of Diva Criado

Diva Criado

Abogada y periodista, Máster en Gestión Pública de la Universidad Pompeu Fabra de Barcelona.
Search

There is no Event

Boletín de noticias

Suscríbete a nuestro boletín semanal y a las últimas noticias publicadas.

También te puede interesar

Catalunya: Celebracions pel XXè aniversari del Sindicat de Periodistes de Catalunya / La Independent / Notícies gènere

El pròxim dilluns 11 de novembre el Sindicat de Periodistes de Catalunya / Sindicat de...

Sonata d’una Dama. Finalista del Premio Josep Pla 2025

La colaboradora de La Independent, la escritora y psicóloga social Maria Àngels Viladot ha quedado...

“Es necesario que los medios hagan visibles los saberes de las mujeres”

En la sección “Periodismo con visión de género” de la Plaza de los Futuros...