martes 12 mayo 2026

martes 12 mayo 2026

Compartir

Barcelona: La fúria de Fandango i altres relats de Maria Àngels Viladot / La Independent / Notícies Breus

 

 

Publicat per Editorial Viena aquest mes de setembre de 2020, compta amb un pròleg de Norbert Bilbeny, catedràtic d’Ètica de la Universitat de Barcelona, on es pot llegir: «En aquests relats de Maria Àngels Viladot apareixen, sobretot, dones. Dones que parlen, s’expliquen, es justifiquen. Dones que parlen amb dones, sobretot de sentiments, i homes que més aviat parlen poc. La mirada de l’autora és d’una dona, però jo no diria «la d’una dona».

 

la furia de fandango

 

També escriu Bilbeny que Viladot, “amb una contenció noucentista i una ironia, diríem, «a la catalana»” estableix distància amb una anàlisi freda sobre els seus personatges i a la vegada mostra pietat.

En aquesta obra de Maria Àngels Viladot hi trobem: gelosia, hipocresia, rancor, assetjament, memòria selectiva, dol, odi, nostàlgia, avorriment, i la llibertat, explica el prologuista. I defensa que malgrat parlar de la incomunicació, és una obra  sobre la necessitat i la nostàlgia de la comunicació. I aquesta és la paraula que dona títol al seu pròleg: “Comunicació”.

Per la seva banda l’ escriptora i traductora Carme Arenas, en la Introducció de títol “I la vida transcorre” afirma que: ” Viladot ha demostrat en assaigs la seva preocupació pel paper de la dona en la nostra societat, encara molt ancorada en patrons masclistes, on els casos d’assetjament passen tant en el terreny familiar com en el laboral. I la violència ens arriba constantment en forma de dany irreparable, la qual cosa ens porta a reflexionar seriosament sobre els patrons de comportament que hem de canviar”.

Entre les situacions dels relats hi ha: Un cas de bullying en el món laboral; La violència domèstica, sigui física o psicològica; L’experiència de la viduïtat; Obsessions que alimenten fixacions com la gelosia; i la injustícia i la barbàrie amb la violència de la guerra.

Per Arenas, “El contrast entre els dos mons mostra una gran habilitat de l’autora a l’hora de confrontar-los perquè fa més evident que la injustícia només genera incomprensió i violència. I se sol fer pagar amb els qui tenim a prop o amb els qui no en tenen cap culpa”.

Compartir

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

There is no Event

Boletín de noticias

Suscríbete a nuestro boletín semanal y a las últimas noticias publicadas.

También te puede interesar

PER UNA CATALUNYA CULTURAL PARITÀRIA

El Grup de Cultura de FEMINISTES DE CATALUNYA ha començat la segona fase de recollida...

Inauguració de l’exposició Dones i poetes, al Palau Robert

                    ( Article publicat a Dones...

No habrá jusiticia para las mujeres esterilizadas en Perú

La Segunda Fiscalía Penal Supraprovincial archivó definitivamente el caso de Esterilizaciones Forzadas El fiscal...