Wednesday 14 October 2026

Wednesday 14 October 2026

Compartir

Catalunya: Es modifica la Llei de la Policia per garantir la igualtat efectiva d’homes i dones a Mossos d’Esquadra / La Independent / Notícies gènere

En la resolució dels empats de puntuació en l’ordre de classificació dels i de les aspirants, com a primer criteri, s’han de dirimir donant preferència a les persones candidates del sexe menys representat quan aquest no arribi al 40% d’aquella categoria.

 

 

Dones. Mossos d’Esquadra. @gencat.cat

El Govern ha aprovat el Decret llei que modifica la Llei 10/1994, d’11 de juliol, de la policia de la Generalitat-Mossos d’Esquadra, establint mesures correctores per equilibrar la presència de dones i homes en la plantilla de Mossos d’Esquadra. En les properes convocatòries d’accés al cos de Mossos d’Esquadra i en les d’ascens a la resta de categories del Cos, s’atorgarà preferència a la selecció de les persones aspirants del sexe menys representat (femení) quan es trobin en igualtat de criteris pel que fa a la idoneïtat de perfil amb les persones aspirants de l’altre sexe. 

La mesura és conseqüent amb les mesures en l’àmbit europeu per a garantir el màxim d’igualtat en la composició de les plantilles policials, especialment en els processos de selecció.

Actualment s’estan elaborant les bases per a la convocatòria mitjançant oposició lliure de 435 places de la categoria de mosso/a de l’escala bàsica, entre les quals s’inclouen les 245 noves places creades pel Decret llei 40/2020, de 10 de novembre.

Compartir

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Picture of Tona Gusi

Tona Gusi

Fundadora i Co-coordinadora de La Independent. També és psicòloga menció en Psicologia d'Intervenció Clínica i menció en Psicologia del Treball i les Organitzacions.
Search

There is no Event

Boletín de noticias

Suscríbete a nuestro boletín semanal y a las últimas noticias publicadas.

También te puede interesar

“Sin saberlo empecé a hacer mediación y ayudar a las mujeres”

Komal Naz, nacida en Pakistán, es una de las fundadoras de la Asociación PakMiR, una...

Montserrat Fernández Garrido, Premio de la Conselleria de Justícia contra las violencias machistas

Escrito por Anna Maria Batalla Solà* Fue para mí un honor asistir el 19 de...

Les dones joves, protagonistes al carrer el 8 de març 2011

Com deia el manifest feminista unitari, aquest 8 de març ha estat marcat pel rebuig...