Saturday 17 October 2026

Saturday 17 October 2026

Compartir

Barcelona: Ex-Patria. Pensamiento utópico en las literaturas del exilio y la diáspora / Noticies de gènere / La Independent

Mònica Rius-Piniés (ADHUC—Universitat de Barcelona) i Marisa Siguan (Universitat de Barcelona) han editat Ex-Patria. Pensamiento utópico en las literaturas del exilio y la diáspora, un volum que pretén mostrar els discursos de futur i el pensament utòpic.

 

Es tracta de la literatura de l’exili i la diàspora, i presenta les molt diverses formes que tenen d’articular-se. Els estudis que es reuneixen se centren majoritàriament en autores i autors del segle XX i XXI, protagonistes dels exilis i diàspores provocats per una història marcada pel signe de les catàstrofes.

Documenten l’exili alemany, específicament el jueu alemany, l’exili espanyol i així mateix la diàspora àrab a l’actualitat. Així es confirma una certa raó cronològica en el panorama que s’ofereix: els exilis clàssics del segle XX relacionats amb l’ascens dels feixismes, la Guerra Civil espanyola, el nacionalsocialisme, l’assassinat en massa dels jueus europeus i, finalment, les diàspores actuals resultat de governs totalitaris.

Més informació.

 

Compartir

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Search

There is no Event

Boletín de noticias

Suscríbete a nuestro boletín semanal y a las últimas noticias publicadas.

También te puede interesar

20a MOSTRA: Àfrica és nom de dona

Dijous 31 de maig a les 19h a la Filmoteca de Catalunya. La Mostra s’avança...

Nueva ilustración radical. Marina Garcés

Se trata de una pequeña publicación, de unas 75 páginas, de los nuevos cuadernos...

Cataluña: Tratamiento de la Violencia machista en los Medios de Comunicación / La Independent / Noticias Género

La Asociación de Mujeres Periodistas de Cataluña (ADPC) organiza un almuerzo de trabajo para...