viernes 03 julio 2026

viernes 03 julio 2026

Compartir

Barcelona: Ex-Patria. Pensamiento utópico en las literaturas del exilio y la diáspora / Noticies de gènere / La Independent

Mònica Rius-Piniés (ADHUC—Universitat de Barcelona) i Marisa Siguan (Universitat de Barcelona) han editat Ex-Patria. Pensamiento utópico en las literaturas del exilio y la diáspora, un volum que pretén mostrar els discursos de futur i el pensament utòpic.

 

Es tracta de la literatura de l’exili i la diàspora, i presenta les molt diverses formes que tenen d’articular-se. Els estudis que es reuneixen se centren majoritàriament en autores i autors del segle XX i XXI, protagonistes dels exilis i diàspores provocats per una història marcada pel signe de les catàstrofes.

Documenten l’exili alemany, específicament el jueu alemany, l’exili espanyol i així mateix la diàspora àrab a l’actualitat. Així es confirma una certa raó cronològica en el panorama que s’ofereix: els exilis clàssics del segle XX relacionats amb l’ascens dels feixismes, la Guerra Civil espanyola, el nacionalsocialisme, l’assassinat en massa dels jueus europeus i, finalment, les diàspores actuals resultat de governs totalitaris.

Més informació.

 

Compartir

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Search

There is no Event

Boletín de noticias

Suscríbete a nuestro boletín semanal y a las últimas noticias publicadas.

También te puede interesar

Declaración y Acuerdos del V Encuentro de la Red Internacional de Periodistas con Visión de Género

DECLARATORIA DE MÉRIDA V ENCUENTRO INTERNACIONAL DE LA RED INTERNACIONAL DE PERIODISTAS CON VISION DE...

Internacional – Iran: Activista presa defensora derechos de la infancia nominada para el Premio de Defensores de DH

La presidenta de la Fundación Martin Ennals, Micheline Calmy-Rey ha anunciado que la abogada y...

Montserrat Tura vol ser la primera alcaldessa de Barcelona

No hay traducción disponible L’exconsellera competirà amb Jordi Hereu per a ser candidata a l’alcaldia...